• AngelicaF

Barn födda i v36?

Nån mer med barn födda v 36?
    Vad vägde dem ?
    Hur långa var dem?
    Hur gick det?

Jennifer föddes i v 36+4. Hon vägde 2686 gram och var 45 cm lång. Vi fick ligga kvar på BB 5 dagar. Hon lades i värmesäng, men inget mera. Hon andades själv och så.

• Svar på tråden Barn födda i v36?
  • delfin73

Min äldsta föddes i v.36+0 pga av att jag fick HF och att moderkakan lossnade.
    han vägde 2200g och var 46 cm lång.
    Vi stannade på neo i 2 veckor då han hade lågt socker som han fick dropp för,förstorat hjärta pga att jag var så svullen med vätska,och  han orkade  inte att suga så han fick sondas innan det blev delamning och extra tillmatning med flaska.

• estrell

Vår son kom i 36+6 (vattenavgång 36+4 och fick efter ett dygn bli igångsatt pga pinvärkar samt dålig tillväxt-28% enligt ul 1800gr) Ut kom en pigg och glad pojk på 2655gr och 48 lång, alltså endast -10%.... !! Fick vara kvar 3 dygn och sola på BB.

Det visade sig att jag hade massor av infarkter/blodproppar i moderkakan, hade haft kraftiga sammandragningar sen v 13 ca, samt att jag låg inlagd 1 v på förlossningen då värkarbetet startade i v 27 och lille höll på att komma, men det lyckades stoppas med massor av bricanylsprutor, dropp och kortison...

Idag är han 20 månader och väger 15 kg 91 cm lång, så han har tagit igen sig bra. Är nu gravid igen v 32 med en hel del sd, men hoppas tösen vill stanna någon månad till...

• susannn

strelle: du kan va glad att du och din som øverlevde. jag mista min lilla jenta i v 34 av blod proppar i moderkakan.

• sasa88

Fick min töss i vecka 36+1.
    Kom tidigare pga förlossingen började med vattenavgång.
    Hon mådde jätte bra och vi låg endast 4dagar på bb och hade sen hemsjukvård i 4dagar.
    Vikten var 2170gram och hon var 45cm lång..

Jamie ska få ett syskon =)
  • Sytten

Vår tjej föddes i v 37+ 0 . Hon vägde 2690 och var 44 cm lång. Vi var kvar i 17 dagar på barnintensiven. Hon hade för lågt socker så hon skakade när hon föddes. Hon hade dessutom för högt hb (blodvärdet låg på 250 vilket gör att blodet är för tjockt och där med kan de få blodproppar). I och med det höga hb var hon tvungen att få i sig mycket vätska så hon fick dropp och sondmatades då hon ej orkade suga. De misstänkte att hon var ännu tidigare född ich och med vikten och henne omogna sätt. Hon låg även på värmedyna och var uppkopplad för koll av puls och syresättning.

Nu är hon tre månader med är förtfande en liten tjej. Svårt att gå upp i vikt och sover mycket. Hon fick dessutom rs viruset när hon var 7 veckor så då låg vi inne en vecka och åter igen sondmatades hon.

• snocke

Vår kille föddes i v 36+4 Det var planerat snitt pga av att jag hade ett myom som satt som en propp, den var 11 gånger 13 cm dom trodde att kroppen skulle se det som en tvilling och försöka föda fram den. Han vägde 3000 och var 47.5 lång. Vi låg på NEO första dygnet då han hade problem att syresätt sig. Vidare 4 dagar på BB.

• hjärterum

min gosse vägde 1760,41cm då han föddes i v37-med dåligt blodsocker men annars var allt bra.var på neoavdelningen 8 dagar.väntar andra sonen nu o är så orolig att kanska få en ännu mindre gosse denna gång...

• litenfius

Fick våran son 36+4 o han vägde 2250 o va 47 cm lång.
    Nu är han snart 10 månader o mår alldeles utmärkt. Dock lite liten för sn ålder sista kontrollen va han 8 månader o vägde 7040

• anlo80

Hej!
    Vår Simon föddes i v 36+0. Han vägde 2680g och var 48 cm lång. Han fick fondmatas + att han ammades, för han orkade inte äta allt han behövde utan somnade mitt i. Han gick ner i vikt till 2300g.

Men snart (efter ca en vecka) så blev han starkare och orkade äta helt själv. Han blev kvar på neonatalavd. i 11 dagar innan vi fick åka hem på permission i två dagar, sen blev vi utskrivna!

Svar på tråden Barn födda i v36?