Stitchie skrev 2008-04-17 15:50:49 följande:
Lite information för att få perspektiv på saker..Min son är 2 år och väger idag 9200 gr.Föddes v. 28 vägde 905 gr innan det vände, låg på neo 7 veckor.Därefter hemsjukvård.Solade 3 gånger, 4 blodtransfusioner, en bråckoperation och hjärfel som orsakade hjärtstopp upp till 8 ggr per dag i början. Givetvis även sondmatning, givetvis cpap.Kuvös i 4 veckor därefter värmesäng i 2 veckor.Och det kan bli mycket värre än så..Var glad att hon är i vecka 36, för då räknas barnet som fullgånget.Tänk den som hade fått åka hem efter några dagar..
Väldigt jobbig start för er, det är självklart.
Har en kompis som fick sina tvillingar i vecka 25, dom hade också ett rent helvete i flera månader innan dom fick åka hem, även om barnen då inte var friska.
Men det man måste förstå är ju också att alla har sitt eget öde så att säga, ni har erat och för er var det hemskt jobbigt och för andra som upplever andra problem vid sina barns födelser så är det kanske det värsta som har hänt dom osv.
Man har ju olika upplevelser, men för det behöver den enas inte vara värre än den andras, man upplevler det ju på det enda sätt man kan.
Jag skämdes när jag satt och pratade om min dotters problem inför min vän som fick dessa underbara tvillingarna, för att mina problem var inget i jämförelse med deras kände jag... Men en annan tjej sa att det vi har upplevt är det värsta för oss, det dom har upplevt är det värsta för dom.
Nu vet jag inte riktigt vad du menade med ditt inlägg, jag kanske misstolkade det, har inte läst den här tråden så jag vet inte om det tagits upp tidigare.
Skönt att höra att din son mår bra idag!