• Anonym

Begagnade kläder, tex Tradera

Oj oj. Har bara tvättat dem...

• Anonym

Tvättar man kläderna i 60 grader är det inga problem. Det gör jag med alla beg kläder och då dör det som ev skulle finnas där.

• Anonym

Hur blir man av med pälsängrar?

• Anonym

Asså en dum fråga kanske.....
    men vad fasan ä pälsänglar å fläskänger??
    har aldrig hört talas om dom.....

• Anonym
    Anonym (Kläder) skrev 2008-03-01 22:06:25 följande:
    Ja du, har man många får man sanera med hjälp av sitt försäkringsbolag och Anticimex/Nomor eller liknande.. har man få ska man tydligen bara slänga dom skalbaggar man hittar och hoppas på att dom inte blir så många. Jobbigt bara med kläderna som dom kan förstöra.
    Hur ser dom ut??
  • Anonym
    FunnyFairytale skrev 2008-03-01 22:08:52 följande:
    Jag tvättar också bara,man kanske får tänka om nu då.Spelar det någon roll hur gamla kläderna är? borde det ju göra.Har de bara legat i några månader är det väl inte värre än de man själv har hemma.Annat om de ligger nere i källaren i säckar eller kartonger ett tag.
    Det beror på om dom som säljer har ohyra eller inte. Sedan spelar det ingen roll hur gamalt plagget är.
  • Anonym

Det kan finnas överallt. Det är inte speciellt konstigt idag. Det kan finnas i ett hus tex. Vi flyttade till en lägenhet en gång där det fanns sådana larver i hela hyreshuset, det beror inte på att det är smutsig osv utan ibland finns det bara. Dom är ju inte farliga direkt.

• Anonym

Anonym (Kläder) skrev 2008-03-01 22:25:50 följande:

Inte farliga men rätt äckliga.. frågan var ställd mest för att kolla hur andra gör, om det är vanligt att frysa in kläderna eller inte.
    Jag köper extremt mycket second hand och jag har faktiskt aldrig haft sådana i mitt hus. Tvättar bara kläderna.
Svar på tråden Begagnade kläder, tex Tradera