Inlägg från: kema80 |Visa alla inlägg
  • kema80

Trombyl

Jag tar trombyl + sprutor varje dag nu denna graviditet.
    Har fått ett missfall tidigare där moderkakan var full med blodproppar.
    Mina provsvar på koaguleringsutredningen var också bra. Men det finns i släkten..

• kema80

Trombyl är blodförtunnande, och fragmin/innohep sprutor minskar blodets koagulationsförmåga.
    Så de verkar på olika sätt. De förstärker även varandras effekt.

Waran är ett mycket starkare läkemedel än ovanstående, tar du waran måste du ta blodprover regelbundet för att kontrollera blödningsstatus.

I mitt fall tyckte läkaren att det inte bara räckte med trombyl pga provsvaren på moderkakan, därför fick jag även sprutor.

• kema80
    krakel skrev 2008-03-02 00:44:46 följande:
    phu skrev precis ett långt inlägg men nä jag postade det så vart jag utslängd jaja iafåt trobyl när jag vänta dotter pga att vi förlora vår pojke i placenta avlossning och man ville va säker på att det inte blev proppar i nästa grav..sen undra jag är det nån som blev paj i magen av trombylen??
    nä inte jag (ännu). Men det kan vara en av biverkningarna.. spec. om man t.ex haft problem tidigare med magsår eller magkatarr. Tänk på att aldrig ta tabletten på tom mage..
  • kema80

Busungens mamma skrev 2008-03-02 00:49:08 följande:

kema80Du var förresten riktigt bra på att förklara, det är inte jag så här dags på dygnet
    hihi jag är nattsjuksköterska.. så detta är min bästa tid
  • kema80

Busungens mamma skrev 2008-03-02 00:51:01 följande:

Nästa grav kommer jag få börja med fragminsprutorna redan innan vi försöker bli med barn.
    Egentligen skulle jag med det.. men när vi var inne hos spec.läkaren upptäcktes det att jag redan var gravid i v.4+2.. hihi. Så det var bara att börja med medicinerna fort som attan!
  • kema80

Busungens mamma skrev 2008-03-02 00:57:33 följande:

Oj, vilken tur att det upptäcktes då Min läkare har verkligen präntat in i huvudet på mig: BLI INTE GRAVID INNAN SPRUTORNA.
    mm det är nog väldigt klokt. man vill ju inte riskera något med vilje!!
  • kema80

Busungens mamma skrev 2008-03-02 00:59:30 följande:

Jag skrev ju inte färdigt.Eftersom jag står på waran så vore det ju inte alls bra om jag blev gravid innan sprutorna.
    nä just det ja,, precis! Då är det verkligen viktigt.
    Lycka till nästa graviditet,, när det än blir. :)
    Nu ska jag gå och sussa.

Kram på er i denna tråden
Svar på tråden Trombyl