Falken, Emma är redan testad för mjölk, ägg och soja genom lapptest. Nu satte jag bara vetemjöl och kontroll och hon blidde inte ens röd av tejpen.
Vi har inte någon med glutenintollerans i vare sej min eller sambons släkt (som vi vet om) så därför känns det lite långsökt att hon skulle vara glutenintollerant.
Försök låta bli att titta hela tiden för att det kan ändra sej rejält tills imorgon. När vi testade Emma för soja, mjölk och ägg så jublade jag för att sojan var negativ när lapparna togs bort. Vilken kalldusch det blev när läkaren läste av att det är just sojan hon är mest allergisk mot.

Mjölken har gått tillbaka rejält (från 2.5 till 2.0) och ägget var minst utslag på. Nu är det ett år sedan snart och vi har en ny tid i mitten av april får se om det blir nya lapptester då eller hur dom gör nu. Emmas läkare arbetar inte kvar här så nu blir det nytt

Kavat skrev 2008-03-19 17:17:07 följande:
Åh vad skönt criwi!Måste höra med er. Jag berättade för maken här och hans reaktion var; men sätter man en "plåsterlapp" med gegga som ska sitta i 2 dygn så blir det väl reaktion oavsett ämne. Men det blir det alltså inte?!
Nej, det blir inte utslag på allt men det är skälet till att men väntar ett dygn med avläsningen. Ibland så ser man en reaktion då lapparna tas bort men då man läser av så finns det inget och ibland tvärt om. Sen blir det olika grader av allergisk reaktion avläst. Den läkaren som testat Emma har en 3-gradig skala och för att det ska bli en 3:a så ska testområdet vara upphöjt, rött, bubbligt med nästan hela området täckt av små blåsor och lite så där "fnasigt". Emma har 2,5 "som högst" på sina reaktioner och sist var det sojan som stod för den graden. Mjölk har jag för mej låg på 2,0, vilket betyder nästan inga blåsor och ägget på 1,5, alltså inga blåsor.
Hoppas att du/ni hänger med i mitt svammel
Nej, nu är det tajm för lite nyttigheter

jag tittar in lite senare.