Sojaallergi - HJÄLP!!
Mamsie, Emma dricker Imprtal i äppeljuice utan problem. Vill oxå säga att vi slutade med laktulos några dagar efter hon började få importal och nu har hon bajsat 2 dagar i rad!Inte utan att man undrar om laktulosen gjorde så hon blev hårdare istället.......
Falken, ger du din "lilla" (vet ej hur gammal ditt barn är) linfröavkok (linfrögel)? Vi blev avrådda av bvc att ge Emma det eftersom det är mer eller mindre "rena fibrer" och barnet behöver dricka kopiösa mängder varje dag för att INTE bli stenhård i magen. Då Emma redan innan dricker 8 dl vatten/juice varje dag så skulle vi vara tvingade att trycka i henne flera dl mer vätska för att vara säkra på att magen ska bli lösare och inte hårdare. Vi funderade på att göra välling på en del linfrögel och en del vatten men det blir tydligen alldeles för mycket fibrer för den lilla maggen....... Hur mycket ger du varje dag? Har ni provat er fram för att inte få hård mage?
Att vänja sig av med mjölken kan jag helt klart säga att jag med har gjort
LINKÖPINGS-BOR: om det finns några här inne. Ica Maxi på Tornby kommer ta hem 6 olika produkter ur RAPSY sortimentet. Frutti, glasspulver, matlagningspulver är dom jag vet om sen kommer 3 till. Dom hoppas på leverans inom 2 veckor.
Det kanske tar lite längre tid hos er oxå.