Jomppelina skrev 2008-03-08 08:33:31 följande:
Tror ni att barnet tål havremjölk så testa det innan ni ger er på rismjölken, vi gjorde nämligen tvärtom. vi testade Rice Dream först, och sonen tycker om det och tog det direkt. (vägrade ta nutramigen och company som går att få på anvisning av läkare). Hade vi vetat vad vi vet idag hade vi introducerat solhavre eller oatleys drycker först, eftersom det kostar otroligt mycket varje månad med rismjölken. Det går hos oss nästan två liter om dagen, och den kostar mellan 19,90-22,90 per liter beroende på var man hittar den. Nu skall man inte tänka kronor och ören, men kan man komma undan med hälften per månad så skall man nog ta med det i beaktan. Rice dream går inte att få via apotek i vårt län i varje fall, utan man står med den kostnaden själv. Vb-täcker inte merkostnaden fullt ut för ricedream utan jag tror att det är ett schablonavdrag på 2000 om året för merkostnader av livsmedel de har godtagit. Vi lägger ca 1200 per månad på rice
dream.Vi har ricedreamen till matlagning, bak, (gör dock sås på oatley), dricka, till flingor, samt måltidsdricka. Nu är han sex år, och det går lite mindre idag än det gjorde när han tog flaska, för han hade den istället för välling etc i början. Då gick det antingen två liter eller drygt två liter om dagen...
Oj, vad dyrt! Men, kan inte låta bli att fråga...
Funkar inte annan risdryck? Det finns ju billigare, det är väl Go Greens som finns också om jag minns rätt, men det blir kanske lika dyrt för den är väl bara 0,75.. Nu blev jag osäker.. (Vi kör mest på havredryck här)
Varför bakar ni med ricedream? Det som är så gott med havredryck i bak!!!

Där lär väl sonen inte känna någon skillnad?
Men visst är det tur att det finns alternativ, även om det blir mycket dyrare!