falken skrev 2008-03-11 22:03:42 följande:
Såg att du just blivit av med din, vad synd. Kan det inte vara läge för ett allergi-dagis om hon har det så jobbigt?Vi har bestämt oss för att köra på vete fullt ut nu. Så får vi provocera sen. Tycker det finns väldigt mycket som tyder på det, och rent objektivt så har vi ju ett positivt lapptest.Allt det här tvivlet gör mig galen, och hur petig ska man va med ev kontaminerade havreprodukter osv? Känns som att alla just nu tror att jag hittar på - dagisperonal, bvc, dietisten, ibland även min man, och det gör ju att det känns ännu jobbigare. Det är jäkligt tungt att plocka bort vete, känns som att bli av med en god vän.
Kör på bara! Uteslut vete och se om det blir nån förbättring, hur ska ni annars veta? Blir hon bättre så är det väl värt det? Jag skulle uteslutit havreprodukter också till en början (som jag har gjort till mig själv) och sen introducera det senare och se hur hon reagerar. Men jag förstår vad du menar, det är som en kär vän och sååå gott

. Därför som jag vägrade att utesluta veteprodukter fastän jag har reagerat på det i flera år, egentligen. Men jag mår så mycket bättre nu att det är värt det!! Jag känner så med din tös, ont i magen är verkligen inte roligt

.