Inlägg från: Anonym (humlan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (humlan)

Katastrof=(

Va jobbigt, för er båda så klart.

Däremot så ska du säga ifrån dirrekt när din sambo hotar med att ta sitt liv. Det är så lågt och barnsligt att hota med sånt *morr* Att diskutera och säga sin åsikt är en sak men att försöka manipulera fram en abort är verkligen låååågt.

• Anonym (humlan)

Anonym (?) skrev 2008-03-02 11:32:00 följande:

Varför skyddade ni er inte när ni visste att han absolut inte ville bli pappa. Som jag förstod det så sa han det redan ett halvår innan. Menar inte att skuldlägga dig, men jag undrar bara. Han verkar vara en go kille på din beskrivning, men självmord låter drastiskt. Hoppas det går bra för er båda o lycka till!
    Alla som blir gravida blir inte det pga slarv med preventimedel. Jag har tex blivit gravid trots att jag använt p-plåster som skall vara 99% säkra. 1 av 100 blir alltså gravid ändå. Kondomer kan spricka och pesarer hamna snett. Det måste ju inte vara slarv...
  • Anonym (humlan)

Jag är inte abortmotståndare och jag gillar inte att tala om för andra vad dom ska göra. Men i det här fallet så kan jag inte låta bli. Jag tror du kommer ångra dig som fasen, en ånger du får leva med resten av ditt liv. Ett barn däremot är omöjligt att ångra. Som någon tidigare skrev så kommer en abort inte lösa dina och sambons problem. Tvärt om!! Jag tycker att ni ska ta ert ansvar nu när ni gått och dragit på det så länge. Desutom så tror jag inte att du vill göra abort innerst inne. Det är sorgligt och jag lider med dig. Tycker samtidigt att du är lite omogen som lyssnar mer på andra än på dig själv. Hoppas du tänker om, för din skull.

Svar på tråden Katastrof=(