• 820723

Katastrof=(

Nu har inte jag läst igenom hela tråden så jag kasnke upprepar någonting men......jag kan inte förstå varför man vill ha eTt barn med någon som inte vill ha barnet!
    Är det värt ett helt förhållande å vad är dte som säge ratt det "bara" är kvinnan som ska få bestämma om HON vill behålla det eller inte! Borde det inte heta att VI ska bestämma om vi vill behålla det eller inte!

Självklart så är det oansvarigt att ha sex utan att skydda sig om man inte är beredd på konsekvenserna men jag tycker inte att dte är någon ursäkt till att kvinnan har ensamrätt till att bestämma det ofödda barnets öde!

• 820723
    Maorie skrev 2008-03-07 11:01:13 följande:
    Tycker du att det är likadant åt andra hållet? Att om mannen vill ha kvar barnet men inte kvinnan så ska kvinnan helt enkelt gå igenom en graviditet, med sin kropp, eftersom de inte är överens?
    Ja, jag håller med!! Man är ju två som skapad graviditeten så då borde man kunna komma överens om fortsättningen!! Dax att börja tänka på lite konsekvenser!!
    Anonym skrev 2008-03-07 11:03:08 följande:
    Jag tycker inte du ska göra abort mot din vilja, det är inte rätt. Ni var ju två om att ha sex så hela ansvaret kan inte ligga på dig. Vill han inte ta sitt ansvar så är det ju tyvärr upp till honom. 820723- Det är ju kvinnans kropp. Den blivande pappan har ingen bestämmande rätt över den. Så är ju så läget är rättvist som orättvist spelar ingen roll. Pappan får helt enkelt finna sig i det tycker jag!
    Men det är ju det som är så sjukt! Inte fan har jag bett om att få föda barn utan det bara är så! Å jag tycker att det är orättvist mot barnet!! Har man kommit så bra överens så att barnet blivit till så ska man fan inte behöva bli osams när det är dax att ta hand om konsekvenerna utan lyssna på varandra å inte vara så fruktansvärt egoistiska!

Att han absolut vill att hon ska göra abort....ja, det är egoistiskt men att hon vägrar å tänker behålla barnet är väl lika egoistiskt det också!!
  • 820723
    Maorie skrev 2008-03-07 11:40:32 följande:
    820723: Håller med? _Jag_ tycker inte så alltså. Eller vem är det du håller med ?
    Sorry, läste för snabbt med alldeles för trötta ögon!

Svaret är alltså jag det tycker jag! Alla pratar om ett önskat barn men är det det till 100%
  • 820723
    Anonym (fina) skrev 2008-03-13 21:59:23 följande:
    Hade jag bara följt mitt hjärta hade jag inte gjort abort, men hjärnan MÅSTE vara med. Man måste reda ut vad som är praktiskt, och så mycket mera! Hjärnan sa att de är ohållbart att få ett till barn just nu för oss, det visade sig oxå stämma, vi hade gått under. Så säg inte att man bara ska följa sitt hjärta..
    Jag håller verkligen med dig!!

Man måste väl ändå ha i åtanken att det är ett barn man sätter till livet!! Tycker att dte är ganksa egoistiskt att man sätter sina egna behova framför det ofödda barnets!

Inte alls meningen att låta som en moralkärring då jag själv inte har något fast jobb å väntar mitt andra barn men jag skulle aldrig skaffa barn i vetskapen att jag blir ensamstående! Barn behöver två föräldrar så att både pengar å kärlek räcker till!!
  • 820723

Självklart så menar jag inte att alla ensamstående förälrar är fattiga å inte förmögna att älska sina barn MEN om man kan välja så förstår jag inte varför man vill skaffa barn med någon som inte ens vill ha barn!

Svar på tråden Katastrof=(