Maorie skrev 2008-03-07 11:01:13 följande:
Tycker du att det är likadant åt andra hållet? Att om mannen vill ha kvar barnet men inte kvinnan så ska kvinnan helt enkelt gå igenom en graviditet, med sin kropp, eftersom de inte är överens?
Ja, jag håller med!! Man är ju två som skapad graviditeten så då borde man kunna komma överens om fortsättningen!! Dax att börja tänka på lite konsekvenser!!
Anonym skrev 2008-03-07 11:03:08 följande:
Jag tycker inte du ska göra abort mot din vilja, det är inte rätt. Ni var ju två om att ha sex så hela ansvaret kan inte ligga på dig. Vill han inte ta sitt ansvar så är det ju tyvärr upp till honom. 820723- Det är ju kvinnans kropp. Den blivande pappan har ingen bestämmande rätt över den. Så är ju så läget är rättvist som orättvist spelar ingen roll. Pappan får helt enkelt finna sig i det tycker jag!
Men det är ju det som är så sjukt! Inte fan har jag bett om att få föda barn utan det bara är så! Å jag tycker att det är orättvist mot barnet!! Har man kommit så bra överens så att barnet blivit till så ska man fan inte behöva bli osams när det är dax att ta hand om konsekvenerna utan lyssna på varandra å inte vara så fruktansvärt egoistiska!
Att han absolut vill att hon ska göra abort....ja, det är egoistiskt men att hon vägrar å tänker behålla barnet är väl lika egoistiskt det också!!