Inlägg från: Anonym (mamma3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma3)

Katastrof=(

Kan ju säga det att dom flesta killarna får panik när det inte är planerat,mitt första barn var så,vi var 23 år och killen sa till mig om ett halv år kan vi skaffa,han ville o krävade att jag skulle göra abort.jag gjorde det inte. Han älskar barnet jätte mycket o han flyttade inte som han oxå sa att han skulle. Sen har jag fått nu mitt tredje med en annan kille. Han hade panik,jag gjorde abort för hans skull 2 g¨nger för att han mådde riktigt dåligt. Men sen ett halvår senare ville han ha barn.så vi vart gravid och han fick panik även denna gång. Men denna gång sa jag ifrån ,killar får panik så är det helt enkelt.. lycka till. det ordnar sig

Anonym skrev 2008-03-02 06:35:44 följande:
    Grejen är att han är absolut inte hetsig eller elak när han säger så. Han kramar om mig och säger han kommer inte klara det. Han är väldigt deppig över detta, absolut inte arg eller sur på mig eller något. Han skulle bara bli så lessen om jag behåller barnet, just för han känner sig inte redo att bli pappa.Måste man känna sig redo? Måste hela livet vara välplanerat?Sen velar han en del om han ska plugga på annan ort eller ej. Och som det låtit på honom så måste det bli av, om ca 1,5 år.Men mitt liv då? Jag är färdig för barn. Vill inget annat! Ska jag ta bort det då för han inte är redo? vad ger mest lycka? Ett barn eller en abort?Fan vem ska prata om allt detta för honom nu då=( jag blir bara stum och lessen när vi börjar prata om det här=(
  • Anonym (mamma3)

Tyvärr så får man panik oavsett vilken ålder man är i när man blir oänskad gravid.Men killar får ofta panik.min kille fick det även denna gång fast då planerade vi detta barn. men de släppte sen för honom.Även om det dröjer så.. Men det är erat beslut och det är ni som känner eran sambo bäst.. lycka till du med
    Anonym (vet) skrev 2008-03-02 10:59:20 följande:

Jag lider så med dig TS...Sitter i samma situation som du. Killen är inte redo, men jag vill så innerligt behålla. Dock är vi några år äldre än er + att jag har ett barn redan.Många tycker att man självklart ska lyssna på killen, andra tycker att man bara ska lyssna på sig själv.Men valet är inte lätt när man inte är överens och när man inte sitter/aldrig suttit i samma sits själv!Jag har vetat en vecka att jag är gravid nu och har verkligen önskat och hoppats att killen ska känna att han vill, men han verkar ha bestämt sigSjälv har jag tappat gnistan till allt och vet inte hur jag ska gå vidare i det här och hur jag ens skulle kunna ta bort något som jag så länge drömt omFinns här om du vill bolla tankar och prata lite. Sköt om dig nu
  • Anonym (mamma3)

Ja de stämmer nog då.Jag tror ju att även din kille kommer att gilla barnet när de väl är ute,ta med honom på tidigt ultraljud men inte sånt som man får göra när man ska göra abort,för då brukar man få se hjärtat ;( jag har fått sett de när jag gjorde abort så.tyvärr vart ja lurad att ja inte kunde få flera barn men vart ju gravid iallafall så jag hade ej skyddat mig o vart gravid efter 5 månader med min kille,men nu har vi en liten på 8 månader som var planerad,killen vart JÄTTE orolig fast denna gång var de han som ville ha.de var hans första barn.Han avgudar sitt barn nu,Även mina andra två barn.Jag skulle gärna skaffa ett till om ett tag.
    Jag tycker det låter bra att ni knappt festar låter som oss annars fast utan hund ;)
    Det är jobbigt att ta såna beslut eftersom de är nåt dom flesta tjejer längtar efter. Jag hoppas att du går själv till en psykolog o sen även tar med honom,men ju längre tiden går ju jobbigare är de att göra en enkel abort oxå.
    Hör av dig gärna här sen så vi får höra hur de gått. Jag förstår att du tänker på din kille ,de gjorde ja när ja gjorde aborten. Lycka till.kramar

Anonym skrev 2008-03-07 14:56:17 följande:
    Om jag skulle säga: jag väljer barnet, du får gå, skulle han inte gå. Jag tror han skulle vara kvar ändå men vääääääldigt lessen. han sa själv att han "nog inte kommer tycka om barnet". Okej....Allt hänger på mig, det är det som är så jobbigt! jag ringer nog BM på måndag eller så, nu orkar jag inte=(Stämmer graviditetsuträknaren här på FL? I så fall är jag i vecka 6 nu, 5+5, rätt? Vecka 7 på söndag...
Svar på tråden Katastrof=(