Inlägg från: fetsnygg |Visa alla inlägg
  • fetsnygg

Katastrof=(

Vill du inte göra abort så gör inte det.. och att han ska ta livet av sig om du är gravid är ju bara hur idiotiskt påstående som helst.. Det tyder ju på att han är omogen.. och då är han väl inte redo att bli pappa.. MEN det är faktiskt en risk man får ta om man har sex och är vuxen.. Vuxen på pappret vill säga..

Må hända blir du ensamstående.. men han kommer alltid vara barnets pappa.. och det är inget han kan ändra på. Säger som någon tidigare skribent.. att få barn får en att ifrågasätta vad man egentligen levde för innan. Det är det bästa som har hänt mig.. och hade jag gjort abort hade jag aldrig fått uppleva det.

Förstår att din situation är väldigt jobbig.. men handla utifrån ditt hjärta.. jag menar.. om du faktiskt gör abort, vad tror du att du och killen får för relation då? Du kommer förmodligen klandra honom, eftersom du själv vill behålla barnet, och då spricker det ialla fall.. om du väljer att behålla barnet, så är det ialla fall nästan nio månader tills det föds, och antingen vänjer sig killen vid tanken.. eller så gör han inte det. Frågan är väl om du vill ha en relation med någon som är så omogen och hysterisk.. om han nu väljer att lämna dig om du behåller barnet..

kram

• fetsnygg

Förresten.. att ha ett barn är inte världens omställning.. det klarar du galant ensam.. klart att det blir lite tråkigt för att pappan inte är där och delar allt med dig, alla framsteg som barnet gör osv.. och klart att det blir kämpigt under vissa perioder, om barnet sover illa, eller gråter mycket eller blir sjuk några dagar eller så.. Men jag lovar dig, att det är inga problem att klara det själv.. Livet förändras ja, men det blir inte totalt annorlunda.. det är ungefär det samma, fast med någon man älskar över allt annat ;)

Svar på tråden Katastrof=(