Katastrof=(
Säg till honom att om du gör abort så vill du göra slut så då kommer han helt säkert att förlora dej, så att han verkligen inser det. Dvs allt kan inte bli som förr även om du gör abort. Troligtvis kommer det bli mycket mer som 'förr' ifall ni behåller barnet.
Säg även till honom att även om du får det här barnet så kommer -du- vara samma person som innan. Min sambo var också rädd när jag blev gravid och ville göra abort och en av sakerna han var mest rädd för var att jag skulle förändras, både psykiskt och fysiskt. Så blev dock inte fallet och när han insåg det så blev han mycket lugnare :) Jag försäkrade också honom om att vi fortfarande kan göra allt det som vi gör nu (vi hade ungefär samma intressen som er) och så blev det också :) Vårt liv har inte förändrats särskilt mycket efter att vi fick barnet så det visade sig stämma. Men det tog ganska länge innan han tyckte att det kändes okej och han fick även en kort förlossningsdepression efter barnet hade fötts, men nu är allting bra igen :) Önskar att han varit positiv från början, för då hade graviditeten känts mycket roligare, men men...