Inlägg från: Anonym (Gravid75) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid75)

Katastrof=(

Hej.

Läser med fasa ditt inlägg.Jag är 33år och i en annan livssituation och har levt längre.

Jag beklagar,eller,vill så gärna säga grattis! Att få barn är ett privilegium. Det är inte alla förunnat. Jag tror att det är jätteviktigt att ni pratar med varann. Jag skulle också råda dig att ni båda tar kontakt med mödravården.Barnmorskorna där är vana och har kontakter att förmedla så att ni får rätt hjälp. Du kanske kan ta din mamma/pappa/vän etc som stöd.

Din sambos reaktion är en desperat reaktion av rädska och panik för något okänt. Att bli pappa. Hela livet förändras. Kompislivet blir inte som innan. Ekonomin blir till viss del ansträngd,men man vinner det största man kan få. Gränslös kärlek av en liten bebis.

Jag tycker inte att du ska försaka eller inte ta hänsyn till dina egna känslor och din egen vilja. Du vill behålla barnet. Jag tycker att du ska våga säga vad du vill,att du ska behålla bebisen om du vill och är säker på vad det innebär. Att ni hade sex vet ju din sambo och han vet ju också hur bebisar tillverkas så på något sätt måste ju han ta sitt ansvar nu. Är han tillräckligt kär i dig och vill leva med dig tycker jag att han ska sluta leka oansvarig struts.

Jag önskar dig stort lycka till.

• Anonym (Gravid75)

Att vara utomstående är enkelt för man ser in i saken på ett sätt utan känslomässiga band. Helt krasst kan jag tycka att din kille inte visar dig omtanke och jag tycker inte heller att det är kärleksfullt att ställa ultimatum i ren panik som din kille gjort. Om du inte har vänner el ens en mamma som stöd är ju fruktansvärt ensamt. Du måste gå efter vad du själv vill. Du kommer alltid ångra dig resten av ditt liv.

Med mina ord vill jag inte övertala dig men jag tycker att det är ett jxxla sätt hur killar får uppföra sig.

Vilken vecka är du i ?

Livet tar ju aldrig slut om du nu gör abort men jag tror aldrig du kan förlåta eller glömma bebisen du valde bort.

Skriv gärna tbx om du vill ha stöd.

kram :(

• Anonym (Gravid75)

Jag håller med. Tro inte att förhållandet blir bättre eller att ni ens kan hålla ihop efter en abort. Sorgen och saknaden och tomheten kommer blandas med bitterhet gentemot din kille. Jag är säker på att han är livrädd.

All styrka och makt till dig. Du måste bestämma vad du själv vill!

Svar på tråden Katastrof=(