Inlägg från: Anonym (fina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fina)

Katastrof=(

TS

Har du gjort gravtestet än??

• Anonym (fina)
    marie1973 skrev 2008-03-08 21:39:48 följande:
    Har hört många som hamnad i liknande situation och flertaalet av dem som gjort en aabort pga sambo/pojkvän har ångrat sig. Gör aldrig något sådant för någon annan skull utan följ ditt hjärta. Den som kräver eller hotar att man ska göra en abort är inte mycket att hänga i julgranen. Lycka till
    Nä man kasnke inte ens vill ha dom som pappa till sitt barn? Och följ inte bara hjärtat, hjärnan ska vara med oxå.
  • Anonym (fina)
    Åttan skrev 2008-03-10 16:32:18 följande:
    Det finns dem som har haft en riktig bebismage redan i v.10!kvinna 86 skrev 2008-03-09 18:45:12 följande:
    Men då lär det inte vara med första barnet, 2:a syns det fortare!
  • Anonym (fina)
    Twinkiie skrev 2008-03-13 13:30:33 följande:
    Jag tycker du ska känna efter va hjärtat vill inte hjärnan. Hjärtats beslut är de enda du kan leva med.
    Hade jag bara följt mitt hjärta hade jag inte gjort abort, men hjärnan MÅSTE vara med. Man måste reda ut vad som är praktiskt, och så mycket mera! Hjärnan sa att de är ohållbart att få ett till barn just nu för oss, det visade sig oxå stämma, vi hade gått under. Så säg inte att man bara ska följa sitt hjärta..
  • Anonym (fina)
    Twinkiie skrev 2008-03-14 09:36:13 följande:
    Jo de säger jag visst och har inga planer på att sluta med det.Så lever jag, o de både bär o brister - men jag kan leva med mina beslut och inte skylla dom på någon annan!
    Att du lever så är OK men råd ingen annan att göra det.. Att skylla på nån annan gör man inte fast man tänker med hjärnan oxå, men du är bara 18 år, livet kommer att ge dig mer erfarenheter.
  • Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-03-14 11:10:25 följande:
    Om kärlek och pengar räcker till har absolut inget att göra med om två föräldrar bor tillsammans eller inte! 
    Mne får man välja så är det givet att man vill ha båda sina föräldrar, att alla bor under ett o samma tak, bortsett då ifrån om pappan eller mamman typ är alkis.. Nu menar jag skötsamma föräldrar!
  • Anonym (fina)

Det är viktigare att välja en bra pappa till sina barn -än en bra man, för en man kan du byta ut...

• Anonym (fina)

Men TS nu är det läge att ta tag i detta, du kan inte låta omständigheterna styra sitt liv, nu tar både du och killen lite ansvar! Ring kuratorn på abortmottagningen nu.. inte för att göra abort, för att prata!!!

• Anonym (fina)

man tror inte det är sant att killen vill att ni ska ut o festa, hur bra tror du ni kommer att få i era föräldraroller? Han som är noll intresserad? Hur bra pappa kommer han att vara då??

• Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-04-02 21:55:44 följande:
    Uppdaterar lite igen.Idag har jag varit hos kurator och pratat och varit till läkare och gjort gynundersökning och tittat på ultraljudet.Ultraljudet var nog en av dom finaste grejerna jag gjort, såg hjärtat slå, benen sprattla, hela "den" röra på sig. Så fin! Först trodde hon det var 2, men det var bara en. Enligt ultraljudet var jag i vecka 9, annars i vecka 10 enligt datumen.Tog med mig en bild hem till sambon och han tittade på bilden och såg lite förskräckt ut, nästan lite känslosam. Gav mig bilden och frågade när jag ska göra abort=( jag tog ingen tid, men vi ska till kuratorn på måndag igen och då ska han va med. Vill att någon äldre ska få prata lite med honom också och inte bara att han ska gå och grubbla på allt för sig själv.Sen blev han iaf jättenervös och grät en hel del igen... Han kände sig orolig eftersom han trodde jag kommer behålla barnet. Då sa jag om jag gör det då? Då började han störtböla=(Jag sa att han behövde inte ha nått med oss att göra/inte ha nått med oss att göra men betala underhåll/fortsätta med oss då. Klart han skulle fortsätta med oss då, han skulle inte vilja lämna oss. Men han vill ha mig för sig själv ett tag till, han säger bara det är för tidigt=(Barnmorskan jag ringde första gången sa också att barn ska man skaffa när man är ung och orkar med! Och vi verkade ha så bra ställt ändå så för oss skulle det inte bli några problem. Bara sambon ändrade sig....om han nu gör det...Det visar sig vad som händer och sker. Vi ska ju dit och prata igen på måndag får se vad han säger efter det...Hur går det för dig (som vet) nu? tänker på er!
    Hade du pratat med en annan BM hade du kanske fått annat svar, jag fick min första när jag var 30, helt perfekt tycker jag OCH jag orkar med
  • Anonym (fina)

Anonym (babylover) skrev 2008-04-10 16:10:14 följande:

Hittade det här lilla ordspråket här inne hos någons presentation här på FL. Tyckte att det passade in här."Den rätta tidpunkten för att bli den perfekta föräldernkommer aldrig.Barn måste få en chans att födas,för att ha en chans att lära ossbli bra föräldrar"
    men det finns oxå lägen när det är mer kärlek att göra abort. Och ang perfekt, det blir ingen oavsett situation
  • Anonym (fina)
    Neko skrev 2008-04-11 21:48:28 följande:
    Hade jag varit du så hade jag behållt barnet men lovat pappan att han inte behöver ha någon kontakt med det
    Hade du lovat barnet oxå att denna inte fick träffa sin pappa?
Svar på tråden Katastrof=(