Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Easy cover

Vi var tvugna att riva ner alla tidigare tapeter och slipa och spackla lite innan vi satte upp easy cover. Det blev helt ok, men ersätter absolut inte ett välgjort grundjobb.

• LaFontaine
    Beiban skrev 2008-03-02 21:39:57 följande:
    Jag har läst i några trådar, och alla verkar ha olika åsikter Jag tror att väggytan vi vill göra om är närmare 70kvm sammanlagt, så slipa och spackla är vi inte så sugna på...
    Hur många lager tapet har ni i rummen?
  • LaFontaine
    Beiban skrev 2008-03-02 22:17:05 följande:
    Jag tror att det bara är ett lager.. Så sitter det en bård längst upp mot taket.. Hade det inte varit för den så hade vi nog målat på tapeten....
    Vi hade åtta lager... Inget jag rekommenderar
  • LaFontaine

Mamma till Prins Bus skrev 2008-03-02 22:57:51 följande:

Vi satte upp easy cover på strukturtapet men är långt från nöjda!! Det erstätter inte ett bra underarbete som man gör från grunden. Kan vara så att vi inte blev helt nöjda då tapeten vi satte upp är en skimrande vit ornamentmönstrad tapet vilket gör att minst lilla ojämnhet syns. Lite trist att det inte blev helt bra när man lagt ner en skvätt pengar på det hela!
    Det ersätter absolut inte ett gott grundarbete. Däremot är det ett bra komplement till välgjord grund.
  • LaFontaine
    JojjoH skrev 2008-03-03 20:30:49 följande:
    Hallå,Jag vet inte om det beror på tapeten vi hade under, men när vi skulle sätta upp easy cover så - trillade den ner igen. Krävdes typ 10 ggr så mycket lim som till vanlig tapet. Men, som sagt, kanske tapeten under sög i sig limmet...
    Vi fick höra att underlaget skulle vara slätt, annars kunde tapeten rasa ner.
Svar på tråden Easy cover