• Fidelis ad urnam

Översättning från thailändska (eller vad det nu är för asiatiskt språk) till svenska. Hjälp

Jag fick nyss ett mail från en bekant till mig, men förstår inte ett ord av meddelandet.
    Kan någon kunnit snälla översätta detta?

某甲晚上走在路上,忽然听到路旁陰暗處傳來陣陣哭聲,他赶忙靠近一看,原來是一個衣衫不整的女子在哭泣。
    甲先生:“小姐怎么了?”
    小姐回答:“我剛剛被色狼侵犯了!”
    甲先生:“你..你不要緊吧?”
    小姐回答:“他..他突然從背后抓住我的胸部……然后就把我放了……”
    甲先生:“你既然沒事,那還哭什么呢?”
    小姐回答:“因為因為那色狼居然說‘真倒霉,竟然抱到個男的’……”<小姐的胸部太小,圖片>

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Översättning från thailändska (eller vad det nu är för asiatiskt språk) till svenska. Hjälp
  • Fruochmamma

Skulle tippa på att det är kinesiska. Kolla om du kan få hjälp via ett konsulat/ambassad?

• Fidelis ad urnam

hha ha ha.
    Nja, jag tror inte jag vill kontata en ambassad eller ett konsulat för att få ett privat mail översatt, tack ändå
    Och jag såg nu att massa siffror har smugit sig in i texten jag kopierade in, underligt.

• Fidelis ad urnam
    månälva skrev 2008-03-03 09:48:11 följande:
    Varför får du mail på ett språk du inte kan Hihi,nu blev jag nyfiken!
    Ja det undrar jag också.
    Det är från en av mina gamla kurskompisar och jag VET att han vill att man ska anstränga sig och försöka luska ut problem och inte kontakta honom på en gång. Därför vill jag luska ut detta
  • Chutzpah

Är du säker att det inte är spam som *skickades* från hans adress?

• Åsa

Det är kinesiska. Testa med någon onlineöversättare typ Babelfish
    babelfish.altavista.com/

De ger ju tämligen stolpiga översättningar men är alltid något. Några av orden fick den fram när jag testade, men du får nog klistra in dem utan extratecknen.

• T T

Så här blir det när jag översätter till Engelska från kinesiska

Meijia at 6208; on the road ᦁ 2; suddenly heard & # 36335; dark side "389; came阵阵; cry, he rushed around Ç 68; view, it was a clothing 4923; not whole ࣱ 9; son crying & # 12290;
    A: "3567; sister how ߚ 2;?"
    Miss answered: & l dquo; I just ඪ 7; groping violations & # 20102;! "
    A: "0320; .. you do not 202;?"
    Miss answered: & l dquo; him .. He sudden 982; from behind effort at all, I live in the chest?? Ran × 18; I hear putting?? "
    A: "0320; Since no ߚ 7;, then cried & # 20160; Mody? & Rdq uo;
    Miss answered 5306, "because for; that the man had to say, '௩ 5; are unlucky, even & # 28982; to hold a 007;'??"

• Fidelis ad urnam

det var spam, tack gode gud att jag inte öppnade den på jobbet, eller rättare sagt att jag inte öppnade den alls. Den bifogade filen dvs.
    Men det positiva är att jag åter igen fick bra kontakt med en kompis jag saknat.

Svar på tråden Översättning från thailändska (eller vad det nu är för asiatiskt språk) till svenska. Hjälp