• sunbeem

renovering av trappa

någon som rivit bort gammal plastmatta från trappstegen? hur får man bort pappen som sitter kvar med lim? kan man använda tapetborttagning eller ska man skrapa/slipa bort?

• Svar på tråden renovering av trappa
  • Inger

AHA, nån har en företagsidé!! Det kan ju va nåt för er isf. Smart grej!

• sunbeem

jag har fått bort plastmattan, men det sitter papp kvar, man skulle kanske kunna spackla?

• Karisma

Trappmattorna som ser ut som en halvmåne var för stora även för vår trapp (vissa trappsteg). Vi gjorde en mall och skar till dem i rätt strl. Blev snyggt, syns ingen skillnad. Köpte våra från ellos. Hade 50% rabatt där, passade på att köpa mattrna.

Kram K.

• Karisma

Vi har en grå trapp (betong heter färgen) m svarta mattor på stegen.

Vi hade tidigare en röd gammal heltäckningsmatta på hela trappen och övervåningen. Skrapade och slipade trappen. Var ett jäkla jobb, men snyggt blev det.

Har en svart fondvägg uppför trappen och restenav hallen är vitpanel + vit tapet (vinyl) m svarta och gråa blommor/blad. Väldigt enkelt och snyggt.

Kram K.

• sunbeem

karisma: har du inga bilder *nyfiken*

• Karisma

Kan tyvärr inte lägga in nga bilder, usb portarna på min dator är sönder.

vi valde en halvblank färg, inte ett dugg halkigt. Vi har små trappsteg så jag var rädd att man lätt skulle halka av dem, men varken vi eller vår 4åriga son har ramlat i trappen fast det sprungits mkt.

möjligt att det hade varit bra att lägga på ett lager lack bara för att skydda färgen mot stötar av bärande av möbler. Men det går ju lätt att bara måla till.

Kan se om jag har nga bilder på datorn på hallen.

kram K.

• Jenna82
    Hmm...men vart köper man sån där matta att lägga i trappstegen? Vill ju i såna fall ha en svart,,, och vad kostar det? Ingen som har länkar till nå bra ställe me bra priser?
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • sunbeem

jenna 82: www.jotex.se under sidan med mattor längst ner på sidan har de olika i massa färger

• Karisma

Hittar inga bilder tyvärr...

Alcro atelje, färg betong var den vi valde att använda. Vi målade 4 lager då vi innan hade hunnit testa måla den vit, gillade det inte alls. Skiten syntes för mkt. Så vi behövde 1.2liter. Färgen kostade 187:-/liter.

Kram K.

• Jenna82
    sunbeem skrev 2008-03-03 12:41:32 följande:
    jenna 82: www.jotex.se under sidan med mattor längst ner på sidan har de olika i massa färger

Menar alltså INTE såna där antihalk mattor som man lägger på trappan....utan då när man renoverar lägger I trappan, alltså nålfiltsmatta ellr heltäckningsmatta eller nåt...vet inte exakta namnet på den.

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden renovering av trappa