Inlägg från: Marco och Mathias mamma |Visa alla inlägg
  • Marco och Mathias mamma

Månadshandling/storhandling...hur gör ni?

Vi har tidigare månadshandlat men nu när vi flyttade så funkade det inte längre eftersom vi bara hade ett litet frysskåp (kyl/frys). Nu har vi skaffat en frysbox så nu kunde vi åter börja att storhandla. Vi handlar en gång i månaden (helst utan barn) efter att vi gemensamt med barnen gjort en matsedel och gör inköpslistan utifrån det och vad vi har i frys och skafferi. Vi bor i en by utan butik så det gäller att tänka på allt. Maken stödhandlar mjölk, frukt och färska grönsaker på väg hem från jobbet.

Gmml skrev 2008-03-04 09:12:48 följande:
    Hur mycket handlar ni för ungefär ni som månadshandlar?Vi var iväg o handlade på Willys igår, det blev 6 st stora kassar...kostade typ 1600:-Så nu ska vi bara se till att följa matlistan oxå!
    Jag handlade för ca 4500:- nu sist men då köpte jag en hel del storpack som kommer att räcka även nästa månad samt kött och fisk som var på extrapris utöver det jag redan hade planerat att köpa.
    bonusmorsa skrev 2008-03-04 09:31:18 följande:
    Jag handlade för ca 4500:- nu sist men då köpte jag en hel del storpack som kommer att räcka även nästa månad samt kött och fisk som var på extrapris utöver det jag redan hade planerat att köpa.
    Vi är 2 vuxna och 2 barn 7 & 4 år, vi vuxna har matlåda till jobbet och sen så äter 4-åringen lunch hemma ca 2 vardagar i veckan.
    SoR skrev 2008-03-04 11:40:32 följande:
    Men gud så härligt det låter! Alla dessa bra tips på hur man gör lista och fyller frys o kyl! :)Tyvärr så har vi minsta frysen, där går det inte in särskilt mycket. Förhoppningsvis så ramlar vi över en extra frys inom en snar framtid. *hoppas*Som det är nu så får vi hanlda lite då o då, o vi bestämmer oftas dagen innan vad vi ska äta, så får vi åka o handla.. Suck!
    Vi hade bara en liten frys nu när vi flyttade in i vårt hus men skaffade snabbt en frysbox så nu kan vi tänka aningen mera långsiktigt och passa på att handla mycket när något är extra billigt. Så det är en bra investering (en till frys alltså).
Svar på tråden Månadshandling/storhandling...hur gör ni?