Hur bli av med avundsjukan?
Hej!
Här är en till som är skamligt avundsjuk...
Jag skulle också väldigt gärna vilja få tips om hur man ska vända sitt tankemönster. Jag och min sambo har manlig faktor och ska snart få hjälp via insemination/IFV. Vi har försökt sen vintern 2006.
För 2-3 veckor sen fick jag reda på att min sambos kusin var gravid. Det liksom slog slint i huvudet. Jag skrek typ "den jävla bortskämda kossan - glöm att jag tänker säga nåt grattis!.. och jag tänker inte gå på nån enda släktträff!!".
Jag blir såååå grymt avundsjuk. Och detta drabbar min sambo. Han försöker säga att det påverkar ju inte oss om så hela världens alla kvinnor är gravida. Men det hjälper liksom inte.
Även när jag sover så ligger jag o pratar i sömnen om "den jäkla bitchen"...
Andra vänner har jag på sistone börjat undvika. Svarar/ringer inte på mail/telefon... är så himla rädd att de ska berätta att de är gravida.
När min sambo inte ser gråter jag, men oftast övergår det i ilska. Det är som en ond spiral som inte går att stoppa. Jag liksom målar upp saker som ännu inte hänt. Är helt övertygad om att kusinen ska säga "Men, köp en hund.. det gjorde vi.. och vips blev vi med barn!"...
Så min fråga är .. hur gör Ni andra för att fastna i den onda tankespiralen? För jag kan väl inte vara ensam om att känna frusteration och ilska?
//Solkatta