Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

philmKarin skrev 2008-03-04 22:34:39 följande:
    Fast här var det för barn över 12 mån...www.barntotal.se/fakta_period/fakta_barn_peri.../
    Lina med Liten skrev 2008-03-04 22:36:39 följande:
    finns ju under 12 mån också...
     Tack!

Jag skulle för övrigt också lägga mig tidigt. Har funderingar på att träna imorgon bitti innan sambon åker till jobbet.

Bench Press

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-03-04 22:55:20 följande:
    skulle inte du lägga dig
     Jag borde... Men jag kommer ju aldrig iväg. Finns alltid ngt att titta på...
    isold2003 skrev 2008-03-04 22:55:26 följande:
    Ok, jag struntar i det då Lite kul att kolla upp hur långa de ska bli på ett ungefär, våra pojkar kommer att hamna runt 190 cm!
    Ja, jag är nyfiken på vad han hamnar på. Jag är ju ca 174 och sambon 180 så det vore kul att veta. Du har långa pojkar att vänta då! Är ni bägge långa?
  • Duntoffla
    isold2003 skrev 2008-03-04 23:01:44 följande:
    Lillkillen är 2 (på lördag) och 92 cm lång, han ligger en kurva över medellinjen, stora killen är 4½ och 107 cm lång, han ligger precis på mittstrecket. Det hänger ju lite på när man kommer in i puberteten också, är man senare med det så har man längre tilväxtperiod och blir helt enkelt längre.
    Om jag kikar på längdkurvan på barntotal så ligger han 1,5 kurva över medel. På vikt ligger han detsamma.
    Buttelina skrev 2008-03-04 23:03:00 följande:
    åhh, köp den!!! jag har den i strl 80 och den är såååå underbart fin på. ÄLSKAR DEN!!! passformen är underbar!

Hur är den stjärnsuiten i storlek? Den rutiga jag köpte nu är inte så stor som jag trodde den skulle vara (strl 74) Men nya stjärnsuiten som jag har i 80 är gigantisk!!
  • Duntoffla
    Ullis 10 skrev 2008-03-04 23:11:48 följande:
    Ja, jag har också hört detta! Ångrar att jag inte frågade läkaren hur han resonerade!! Pappa är 195, jag kommer att se ut som en riktig minis trots mina 173! Föddes 53 cm (normalt) sen drog det iväg, BVC sa hela tiden att de skulle stanna upp - visst!Synd bara att alla tror att de är äldre! För att anknyta till tråden så blev sonen för en gångs skull riktigt glad över en tröja idag - Molos m fotbollskillar. Min lilla kille skulle kunna användas i en reklamfilm för Molo - släpper inte den blå m bilar. Gick förbi ett skyltfönster idag o när han såg den, skrek han :miiin, mamma, miiin! Mycket upprörd. Fick förklara att den finns i flera ex... (:! Pappan mycket orolig över min inverkan!
    hahaha...du får ringa Molo och fråga om de behöver fler modeller! Och få betalt i massa kläder
    Buttelina skrev 2008-03-04 23:11:44 följande:
    den sitter perfekt på lillebror som är 77 lång och väger 10.1. han har strl 80
    Hmm...får fnula lite till. Kanske ska börja använda de två jag har och vika upp benen. Har inte ens testat dem än. Skandal!! Och de har legat hemma i 2 veckor.

Ok.
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-03-04 23:14:28 följande:
    jag bryter alla längregler min mamma är 1.72 och min pappa är två meter och jag är ynka 1.65
     Någon ska ju "sticka ut" också!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9