Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Nu ska jag hämta lillkillen på dagis. Vi ses ikväll Shoppa väl!

• isold2003

Hej igen! Nu finns bild på lillebror i nya Katvigkläderna i bildtråden. Shortsen i strl 98 är lite stora på honom och tröjan (104) är lite lång men det blir perfekt till i sommar.

• isold2003

Hej hej!

Kikar in en snabbis Så fin Milo är i bildtråden! Underbara KIK-KID dressen. Hoppas verkligen att den finns nu på Slitage och att min lillkille kan klämma i sig i en 92:a. Svar på det imorgon

Angelinah, åh vad surt med skicket på klädseln! Efter allt strul med att få den så är den dessutom i dåligt skick. Och hon som fick köpa mina gamla för 400:- just för att den var solblekt och hade minihål vid knapparna!!

Älskar verkligen den grön/turkosa Katvigen på mina pojkar  Passar dem perfekt i tonen *blekisar* Och shortsen är så mjuka och goa. Glad att jag slog till på fler på en gång.

Ängeln, jag tror inte att luvtröjan finns i Sverige i grön/turkost tyvärr. Har själv bställt den från Aeblemoster, hoppas på snabb leverans.

• isold2003
    maugu skrev 2008-03-04 17:19:30 följande:
    Åh, tittade just i BT-så snygg KIk KId på MILO-jag har spanat till Gustaf oxå men var osäker på stk-tror att jag måste ta 86 isåfall-ikväll blir det beställning
    Ja den är vårens "måste" den dressen!
  • isold2003
    Zvartaliljan skrev 2008-03-04 18:09:04 följande:
    Titta i BT nu!! Visst måste den vara felmärkt?? Moloklänningen alltså!
    OJ! Ja den ser väldans stor ut!
  • isold2003

Medan jag ändå fyller hela sidan själv så avslutar jag min snabbvisit, ska cykla till ICA och köpa lite frukt att varva chokladbollar och kladdkaka med Jag kommer tillbaka efter Meanditräffen, shoppa väl tjejer!

• isold2003

God kväll i tråden! Så var jag lite fattigare igen efter Meanditräff. Fast det blev inte så mkt shoppat som förr om åren, det finns ju redan så mkt fint i garderoberna

När jag kikade in senast var tråden på sida 29 så jag har lite att läsa ikapp..

Duntoffla skrev 2008-03-04 22:25:49 följande:
    OT-men ändå lite relaterat till kläder... vet ngn var (utom WHO och direkt på BVC) var man kan hitta viktkurvor för barn, på nätet? Har för mig att jag kanske frågat förut eller så var det ngn annanstans? Hittar i alla fall ingen bra länk. Är så nyfiken på hur stor knodden kommer bli enligt kurva. Bra för shoppingen
    Har du ingen utskrift från BVC? Vad följer han för kurva? Jag kan kolla lite åt dig på de kurvor vi har hemma om du vill?
  • isold2003
    Duntoffla skrev 2008-03-04 22:36:11 följande:
    Jag vet att ngn kollade åt mig förut (Butte eller det kanske var du tom ? ) men jag skulle vilja ha ngn digitalt där man kan fylla i själv hemma. Enligt vad hon på BVC sagt förut så ligger han på näst högsta kurvan. Men har de inte en "egen" kurva? Har dålig koll på sånt. Man ska tydligen kunna se ex hur långa de blir som vuxna tom? Mest bara kul att se... Du får gärna kolla när du hinner och har lust. tack! Ska ju iofs till BVC imorgon kom jag på så då kan hon ju kolla och jag få en utskrift. Äh, strunta i det du!
    Ok, jag struntar i det då

Lite kul att kolla upp hur långa de ska bli på ett ungefär, våra pojkar kommer att hamna runt 190 cm!
  • isold2003
    Duntoffla skrev 2008-03-04 22:57:44 följande:
    Ja, jag är nyfiken på vad han hamnar på. Jag är ju ca 174 och sambon 180 så det vore kul att veta. Du har långa pojkar att vänta då! Är ni bägge långa?
    Jag är 178 och maken 188
    Buttelina skrev 2008-03-04 22:57:51 följande:
    herre jisses. hur lång är lilleman nu?
    Lillkillen är 2 (på lördag) och 92 cm lång, han ligger en kurva över medellinjen, stora killen är 4½ och 107 cm lång, han ligger precis på mittstrecket. Det hänger ju lite på när man kommer in i puberteten också, är man senare med det så har man längre tilväxtperiod och blir helt enkelt längre.
  • isold2003
    Ullis 10 skrev 2008-03-04 23:01:36 följande:
    He, he - vi fick besked om 195-200 cm.. Nyss fyllda två: 100 cm lång, nyss fem:127 cm!
    Då är de långa redan nu! Jag har hört sägas att man blir ung dubbelt så lång som man är vid två års ålder men jag tror inte riktigt på det, det beror som sagt väldigt mkt på när man kommer in i puberteten. Det är ju det där med att de killar som är kortast på mellanstadiet är de som blir längst sen...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9