Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Duntoffla skrev 2008-03-05 18:08:01 följande:
    Smilla- jag är ledsen för att jag lovat något jag inte kan hålla men jag hittar verkligen inte mätbandet nu. Nu är det dags att fixa lite mat.Ses sen!
    Oj ingen fara. Det blir en 68
  • SmillaMilla

Lina med Liten: Nu belv det mycket ståhej kring flodisarna Jag har ju regnbyxorna och de är ju verkligen underbara. Nu bara måste ju svea också ha de där flodhästarna. Vilken storlek har Thea? Och hur lång är hon? Det är ju så svårt att veta för i höstas var ju idat supersmå. Är de lika små i vår?

• SmillaMilla
    Lina med Liten skrev 2008-03-05 18:29:03 följande:
    74 i byxor o 80 i body. Byxorna e rätt långa tycker jag... Thea är 72 cm enligt sista mätningen
    ja men då är de ju ganska lika, Svea är ju 69 lång typ
  • SmillaMilla
    Jessys skrev 2008-03-05 18:34:55 följande:
    o ska jag köpa måste ja nästans ta 80 eller 86 på bralls. sonen är 75 cm lång o verkar bara växa på längden typ man kan väl vika upp ifall dem är för långa. Hur är bodyn? ha upplevt att IdaTs bodysar är rätt breda? elr är det bara för att jag har en smalis.
    ha ha ja du har en smalis! Svea är ju dubbelt så tjock som charlie ju! Nä men inte tycker jag att de är så breda.
  • SmillaMilla
    Angelinah skrev 2008-03-05 18:52:41 följande:
    Jag som inte skulle ha orange/blå katvig... älskar suiten, Ida struttar runt i den och ett par orange lindex velour till *fint* såg du idat hummrarna? hur va färgen på dem?
    Den är hemsk den rosa färgen. jätte stark. ja som humrar
  • SmillaMilla
    gosmamman skrev 2008-03-05 18:55:21 följande:
    Gokväll, nu klampar jag in med andan i halsen och vill ha lite hjälp.Var idag till pop och lämnade in dotterns overall som spruckit i tyget nära sömmarna, gick ju inte att byta då alla overalls var slut. Fick tillbaka pengarna (800kr) men nu ångrar jag att jag inte behöll overallen och lagade den ist.Det fanns inte en enda overall i stl 110 i hela kupolen (shoppingcentrat) .Tänkte då att dotterns halvrisiga 2delade skidset får hålla i en månad till för sen är det ju vårjacka som gäller.Gick då tillbaka till pop för att kolla på skaljackorna men va fan!!! 800kr för en skaljacka UTAN FLEECE .Hade fleece jackan ingått så hade jag köpt den men nån jäkla måtta får det väl vara, jag är inte gjord av pengar.Hittade en liknande jacka på lindex men 500kr för en lindexjacka tyckte jag också var dyrt när det "bara var lindex".Jackförslag alltså, ngt mellanting vår/höst. Vanlig vind/regn jacka har hon så det ska vara lite foder helst och gärna fleece.Vanligt 2delat fleece set vill jag också ha till humant pris då det inte fanns nån stans heller
    ja de har ju sjukt dyra jackor på pop nu, tyvärr är det väll inte så konstig för det är tydligen en trend att reklamera två år gamla vår jackor för att dragkjedjan är trög. Då msåte de ju ta ut dessa höga priser

Du bor inte i stockholm? jag köpte en vårjacka till sonen på pop barnkarby för 360 kronor
  • SmillaMilla
    Lina med Liten skrev 2008-03-05 18:58:37 följande:
    Den ser väl inte ut som en hummer!! Hur tusan ser hummrarna ut hos dig? De hade inte jag vågat äta...
    ha ha, men det är ju en stark rosa färg som är hemsk.
  • SmillaMilla

Hm nu har jag fått mått på den randiga soda/europa pink suiten.

Från nacken till grenen
    68 är 42,5cm
    74 är 45cm

Och mätte själv kaning suiten i stl 80:
    46 cm.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9