• MiAmor

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

var kan man köpa katvig luvtröjan i rosa/vitt?

mamma till världens vackraste Emilia Sunshine
  • MiAmor
    MiAmor skrev 2008-03-11 19:03:25 följande:
    var kan man köpa katvig luvtröjan i rosa/vitt?
    puffar lite
  • MiAmor

tack duntoffla

• MiAmor

hej allihop! jag är på shoppingstråt men har kört fast på storlekar.. hur är eg plastisock i stl? nån sa att de är stora men gäller det även klänningar (cirkusklänningen)? och så undrar jag hur katvig är i stl den här säsongen? ska köpa rosavita randiga leggings, ska man ta 86  eller 92 till en 9 månaders som man vill ska kunna ha dem ett tag? ca 73cm lång..

• MiAmor
    Duntoffla skrev 2008-03-14 17:32:00 följande:
     Plastisock är stora. Någon hade en klänning i BT och den var rätt bred över axlarna har jag för mig.
    Angelinah skrev 2008-03-14 17:32:27 följande:
    86 i katvigen räcker garanterat, Ida har 86 i sina å dom lär räcka ett bra tag :)Plastisock vet jag inget om tyvärr...
    ok, vad tror ni om sommarsuiterna (katvig) då? Emilia blir 1 den 28 maj, jag skulle vilja att de inte är för små i sommar, räcker det med 86 då också tror ni? eller borde man satsa på 92?
  • MiAmor

åh, vad svårt det är! 86 ser ju inte superstort ut på noel, så då kanske det blir för litet för emilia i sommar.. men å andra sidan så växer de ju mer när de är mindre så kanske det räcker med 86 ändå.. *funderar*

• MiAmor
    Duntoffla skrev 2008-03-14 18:03:22 följande:
    Jag tror säker att det funkar med 86. Det är ju mer hur de är i ryggen och hur breda de är. Ben och ärmar är ju inte lika väsentliga när det är kort. är hon en smalis eller knubbis? Eller mitt i mellan?
    Duntoffla skrev 2008-03-14 18:03:22 följande:
    Jag tror säker att det funkar med 86. Det är ju mer hur de är i ryggen och hur breda de är. Ben och ärmar är ju inte lika väsentliga när det är kort. är hon en smalis eller knubbis? Eller mitt i mellan?
    hon är mittemellan.. tror det blir 86. Tänkte nästan på att köpa en i 80 och en i 86 så hon kan ha 80:an nu, men jag har redan en likadan fast i långärmad som hon kan ha nu så då satsar jag nog på 2 i olika färg i 86 ist tack för hjälp!

om nån har en bild på plastisock kortärmad klänning (helst cirkus) så vill jag gärna se
  • MiAmor

tebax efter tentajobb ser att ni talar om värme.. vi håller på att avlida här i vår hyresrätt. Hyresvärden styr värmen och de senaste veckorna har vi haft 28!!!! grader inomhus. Jag klarar mig väl ok men sambon är verkligen på gränsen till att smälta bort! Igår öppnade han fönstret o satte ut fötterna i snön

• MiAmor
    anjis78 skrev 2008-03-14 22:03:29 följande:
    Kik kid röda frottejacka eller Nova Star röda cuff jacka? Hjälp mig välja. Min stora kille är  väldigt smal ( 105 cm och ca 15 kg), vilken tror ni passar bäst till en smalis?
    vet inte vilken som har bäst passform men jag tycker nova star jackan är coolare
  • MiAmor
    Buttelina skrev 2008-03-14 22:08:01 följande:
    nä molo har inte.. då får du nog köpa pop, hm eller liknande...
    cubus har haft hyfsat fina oxå.

Men jag tycker nog att det hade varit överflödigt för oss att köpa vinterjacka. Vi har kört med katvig velour i åkpåsen och vinteroverall om hon inte haft åkpåse, för då måste hon ju ha varmt om benen oxå. Men det beror ju också på vad för typ av åkpåse man har, det finns ju såna som inte täcker överkroppen och då kanske man måste komplettera med en tjockare jacka.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9