Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Duntoffla skrev 2008-03-08 20:14:07 följande:
    Ja, den är väldigt ljus. Tror att den som har den måste vara rätt stark i färgerna själv.
    Ja så är det nog. Ska heller inte vara en mögtocke som min unge kanske.
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2008-03-08 20:22:02 följande:
     Mögtocke??? Nu får du förklara för en stockholmare vad sjutton det betyder
    MiAmor skrev 2008-03-08 20:23:31 följande:
    ja, för en sundsvallsbo oxå.
    Hahaha tänkte inte på det.

Mög= smuts eller skit
    Tocke= tupp

Används väl som smutsgris ungefär
  • lillronya

Blir visst inte mycket melodifestival för mej. Har datorn utanför sovrummet på ovanvåningen där Emilio ligger och "astmahostar". Blir lätt sittande här istället för att gå ner emellan....

• lillronya
    isold2003 skrev 2008-03-08 20:28:35 följande:
    Jag fattade inte heller
    Och jag som tycker att det ordet är helt logiskt. Det är så roligt med dialekter.
  • lillronya
    MiAmor skrev 2008-03-08 20:38:39 följande:
    ni stockholmare: när jag var mindre så ryktades set att i sthlm så finns det inte hemlagad senap i korvmojjarna. Stämmer det?  det måste det väl finnas??Ett ord vi använder här uppe är sköjas. Alltså att man får kväljningar.Plös är ett annat ord som nån sa att man inte använder söderut. Vet inte om det stämmer men de är ord som är hur vanliga som helst för mig iaf
    Plös har jag ingen aning om vad det är... Här klöks man när man får kväljningar.

Andra roliga förvecklingar kan det bli med orden lipa och grina.
    Lipa= räcka ut tungan
    Grina= skratta

Måste bara meddela att Nordman slog ut Häggkvist/Johnsson om nån nu missat det!!!
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2008-03-08 20:59:10 följande:
     Och Andreas Johnson som är så hot! Hur fasen gick det till?
    Han asade ju med sej henne, klart att han inte kunde gå vidare då...
  • lillronya
    isold2003 skrev 2008-03-08 21:01:01 följande:
    Jag hade missat det. Tycker att det var lite trist faktiskt.Har kämpat med att få lillkillen i säng, blä vad jag avskyr bråk vid sängdags I vanliga fall tar det två minuter att natta våra pojkar så jag är inte van vid strul heller. Han fyller ju två imorgon och jag hade sett fram emot att fixa iordning här hemma nu ikväll men nu är jag helt slut efter två timmars sömn inatt och lång tråkig nattning *känner mig som en dålig mamma*
    Jobbigt när det strular. Men känn dej inte som en dålig mamma!!
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2008-03-08 21:06:01 följande:
      Men kan inte alla bara blunda och inte kolla på henne då? Han är ju bra. Jaja...skitsamma!
    Jo det får man ju göra när hon är i rutan. Ja, ja... Det går som det går med det där... Jag har övergett det och landat här. Lyssnar på det, barnen tittar där nere.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9