• V N

En väl genomtänkt dopgåva

Min dotter fick ett äppelträd utav våra vänner.
    Dessa människor är så mysiga och bjuder alltid på sig själva i ur och skur, så när deras dotter skall döpas vill jag så gärna hitta den perfekta (!) dopgåvan.

Vad finns det för tips där ute?

En flickas jumper sitter rätt när männen inte längre kan dra efter andan.
  • Svar på tråden En väl genomtänkt dopgåva
  • V N

Men orka klicka men inte svara....Hjälp mig nu då!

En flickas jumper sitter rätt när männen inte längre kan dra efter andan.
  • sweetpea

Det handlar inte om ork, utan brist på bra svar. Jag vet helt enkelt inte.

• Tomtarna

För att fortsätta på växttemat; finns det någon ros som har samma namn som dop-barnet?

• Perry the Platypus

En fotoram med 12 platser för foton; en till varje födelsedag?

Näää, men jag kanske inte alltid känner för att säga smarta saker!??
  • killenkott

Varför inte enett bonzai-träd(litet)med en värdehandling i ex fond eller lego aktie,med symboliken att pengarna växer.

• mysrester

V N skrev 2008-03-04 11:14:37 följande:

Men orka klicka men inte svara....Hjälp mig nu då!
    Suck.
  • rebecca25

Ett shysst halsband eller armband kanske! Skippa inredningsprylar!

• Bejbs

Om du är händig/intresserad så kan du snickra/sy/pyssla ihop en dopgåva. Vet att det ska finnas ställen där man kan få foton framkallade (tryckta) på tyg, varför inte ett lapptäcke med lite bilder på barnet i fråga samt datum och sånt om födelsen.

Jag personligen älskar att få saker som någon har lagt ner tid och energi på. Suttit och tänkt sig in i vad jag och mitt barn gillar osv.

Hoppas du kommer fram till en dopgåva du vill ge!

• MrsQ

Jag gav mina systerdöttrar; Ett bärnstenshängemed inramning i guld (ej för litet, ej för stort) med guldkedja.
    Jag lade en STOR bärnsten på syrrans mage då hon var på sjukhus då skulle allt gå bra
    Så det var lite tanke bakom det.

Min andra systerdotter gav jag en guldmedaljong med kort på mig o min sambo, då vi är hennes gudföräldrar.

Ett tips är att ge henne en sjärna.
    Eller en fond.
    Eller rama in tidningen dagen då hon föddes.
    Eller...

• Lotlas

Jag har kompisar som fått en pall var till sina barn. Alltså en liten träpall som man kan sitta eller stå på. Uppepå pallen har deras namn funnits som pussel. De är jättefina, men jag vet inte om de finns i Sverige. De pallarna kommer från USA.

Vi gav vårt gudbarn en bebisring med en diamant i och en halskedja till. Tanken är att hon ska ha ringen som halsband när hon blir lite större. Hon fick en antologi med Astrid Lindgren-sagor också, som hon har större glädje av medan hon är liten.

Svar på tråden En väl genomtänkt dopgåva