• Milliemolly

vadm ladda musfällan med???????????

Måste fånga mössen i garderoben. Musfällor har inhandlats men vad är det man ska ladda med?

(har hört att det finns bättre saker än ost nämligen)

• Svar på tråden vadm ladda musfällan med???????????
  • TheMilky
    Milliemolly skrev 2008-03-04 21:44:29 följande:
    Dår är frågan: Körde ni hederlig gammal träfälla eller den ny avarianten i gul/blå plast? Jag bara måste ha död på dem............!Har ni andra tips så skriv!!!
    Träfälla! När vi jagar möss då är det med livet som insats. Jag är superallergisk, och de jävlarna tar sig in i skåpen på höstarna, vilket resulterar i att jag åker otaliga turer till akuten med allergichocker, och blossar upp i utslag och får andningsbesvär så fort jag kommer i kontakt med stället de sprungit på.
    Droppen kom när de jävlarna tuggat upp min brödpensel och bajsat i bullpappren!
  • Madreh

Vi hade oxå vanliga träfällor, och mandel var väldigt effektivt, tog massor med möss!

Kevin, Oscar och Noahs mamma
  • AnnaGBG
    TheMilky skrev 2008-03-04 21:37:41 följande:
    Och choklad, ju kladdigare desto bättre. Snickers t.ex. Russin körde vi med också, det tyvkte de om också.
    Vi hade Nomore här för att bli av med våra möss och de rekommenderade just Snickers i träfällor.

Jag är däremot så sjukt blödig att jag klarade inte av en enda fälla utan vi köpte sådana där högfrekventa ljudgrejer och satte ut och sedan så gjorde vi en rejäl mustätning av huset. Nu har vi inte haft några på ett år.
  • Emilie och Lorant Stenberg

Anticimex rekommenderade också snickers/japp tidigare när vi bodde i lägenhet

MVH Emilie

• Söta Nasse

Anticimex satte på böcklingpastej hos oss. Det får mössen inte bort så lätt och tycker om väldigt mycket.

♥Lucas ska bli storebror till Oskar (BF 4/7)♥
  • Liten Björn

Jag använder fy-spray som man köper i zoo-handeln. Har möss under diskbänken. Städar man och sedan sprutar med fy-spray så håller de sig borta 3-4 veckor. Nu har jag faktiskt inte sett dem på tre månader så det är möjligt att dom har fattat att dom inte är välkomna.

• Jano

Pepparkaksdeg är vansinnigt effektivt, kladdar fast i fällan så mössen måste försöka krafsa bort den, vi fångade två inom loppet av 1 timme. Sen hade vi inga fler möss (vad vi märkt i alla fall).

• hylero

Jordnötssmör.
    Hm, heter det så? Sånt som man har på mackan.

Svar på tråden vadm ladda musfällan med???????????