• Anonym (vårtan..)

Bli av med STOR inåtväxande fotvårta?

Hej hej!
    Skar mig i foten för snart två år sen när jag var på en badplats. Efter det så har jag alltid haft en förhårdnad runt, har nästan blivit som en egen trampdyna. För ett tag sen så började det göre rejält ont, och efter att man har vart blöt ett tag blev den superstor!
    Min lilla sadistiska sida kom fram, och jag tog fram en kniv och börjad skära av skinnet. Hittade två svarta rötter, så jag förstod då att det har blivit en äcklig jävla vårta.
    Hur blir man av med det snabbt?! Vet att det antagligen kommer ta ett tag eftersom den har funnits där länge, men har ni några heta huskurer?
    Har apotekets starka medel hemma också, men det tar sån jäääkla tid.

• Svar på tråden Bli av med STOR inåtväxande fotvårta?
  • No way

en gammal huskur är att ta en lökbit och sätta över. sen ska man sova med den på under natten. När man tar bort lökbiten ska vårtan bara kunna dras ut..

sen ska man gräva ner den med för annars kommer den tillbaka

sen om de funkar e ju en annan sak

*Kärlek*
  • Else

Ska det gå snabbt är det nog proffs som ska till. De tar väl bort den direkt...? Man kan frysa bort den själv med nåt medel från apoteket, det kanske går snabbare än det vanliga vårtmedlet..

• Else
    Bikerbitch skrev 2008-03-04 21:27:30 följande:
    en gammal huskur är att ta en lökbit och sätta över. sen ska man sova med den på under natten. När man tar bort lökbiten ska vårtan bara kunna dras ut..sen ska man gräva ner den med för annars kommer den tillbaka sen om de funkar e ju en annan sak
    Har du provat det? Min son har en vårta, men han är för liten för alla medel. En lök skulle vara värt ett försök
  • Rosenöga

Vet inget sätt som går fort. Kanske man kan operera bort den?

Min metod är att stryka på ofärgat nagellack så att den aldrig "får luft" den kvävs så småningom. Då och då skrapar man och "gröper ur" (smaskigt värre) och fyller på med nagellack igen. Min gamla stora fula försvann med den metoden.

• Pojkmamma

Vi har använt en hel förpackning med sånt där frysmedel från apoteket. Ingen händer förutom att det gör ont.

• Anonym (vårtan..)

Frysmedlet på apoteket funkar tydligen inte på inåtväxande. :(

• No way
    Else skrev 2008-03-04 21:28:45 följande:
    Har du provat det? Min son har en vårta, men han är för liten för alla medel. En lök skulle vara värt ett försök
    jag har intw sj provat men min mormor säger att det funkar. Är ju värt ett försök. berätta gärna hur det gick om du testar
    *Kärlek*
  • Nyfiken gul

om det är en innåtgående vårta ska du aboslut INTE behandla den själv!!  Den kan sitta djupt o börjar man karva och skära på egen hand kan man skada mycket mer än man tror..

Så kontakta husläkaren och be dom plocka bort det hela åt dig under lokalbedövning.

• Anonym (vårtan..)
    Rosenöga skrev 2008-03-04 21:28:47 följande:
    Vet inget sätt som går fort. Kanske man kan operera bort den? Min metod är att stryka på ofärgat nagellack så att den aldrig "får luft" den kvävs så småningom. Då och då skrapar man och "gröper ur" (smaskigt värre) och fyller på med nagellack igen. Min gamla stora fula försvann med den metoden.
    Har hört att nagellack ska vara bra, ska nog prova :)
Svar på tråden Bli av med STOR inåtväxande fotvårta?