• Anonym (vårtan..)

Bli av med STOR inåtväxande fotvårta?

Hej hej!
    Skar mig i foten för snart två år sen när jag var på en badplats. Efter det så har jag alltid haft en förhårdnad runt, har nästan blivit som en egen trampdyna. För ett tag sen så började det göre rejält ont, och efter att man har vart blöt ett tag blev den superstor!
    Min lilla sadistiska sida kom fram, och jag tog fram en kniv och börjad skära av skinnet. Hittade två svarta rötter, så jag förstod då att det har blivit en äcklig jävla vårta.
    Hur blir man av med det snabbt?! Vet att det antagligen kommer ta ett tag eftersom den har funnits där länge, men har ni några heta huskurer?
    Har apotekets starka medel hemma också, men det tar sån jäääkla tid.

• Svar på tråden Bli av med STOR inåtväxande fotvårta?
  • Anonym (har testat)

Vitlök fungerade för mig! Hade en jättevårta på ena foten i flera år, försökte med allt utan framgång, men sen fick jag ett tips om vitlök.

"Kvällsprogram":
    Tvätta fötterna så huden är mjuk. Ta en vitlök och skär en bit som är precis så stor som vårtan (obs! ej större eftersom vitlök är frätande och kan skada den friska huden kring vårtan). Tejpa sedan fast vitlöksbiten på vårtan och gå och lägg dig. Avlägsna tejpen och vitlöken på morgonen och upprepa på kvällen. Efter två kvällars behandling försvann min vårta och har inte kommit tillbaka.

Man behöver inte fila och ha sig, vårtan liksom "försvinner" av sig själv på detta sätt. Jag trodde faktiskt inte själv på den här metoden innan jag testade, men den var mycket effektiv.

OBS! Metoden ska INTE användas på barn, då vitlök är för starkt för deras känsliga hud.

• Augustibrud

Bikerbitch-Hur gör man om det är en liktorn då? Min är faktist rätt så öm och har svarta prickar( det är vät rötterna) i mitten!

• Rosenöga

Jag vet då inte hur man ser skillnad. Bäst du visar upp den för läkare så att du får veta vilken sort det är.

• Rosenöga

Eftersom den kom efter att du skurit dig i foten och den där förhårdnaden låter nästan som någon ärrbildning.

• No way
    Augustibrud skrev 2008-03-05 07:29:35 följande:
    Bikerbitch-Hur gör man om det är en liktorn då? Min är faktist rätt så öm och har svarta prickar( det är vät rötterna) i mitten!
    en liktorn är som en vit ring med en svart prick i mitten. skrapar man lite på den med naglen sticker det och ibland när man går kan det kännas som man trampar på en sten.

det finns liktorsplåster på apoteket. (comfeel) försvinner efter ett par dagar med plåster på
    *Kärlek*
  • Augustibrud

Ahaa Tack det verkar nog som det är det jag har...måste prova plåstren då

Bikerbitch skrev 2008-03-05 18:55:33 följande:
    en liktorn är som en vit ring med en svart prick i mitten. skrapar man lite på den med naglen sticker det och ibland när man går kan det kännas som man trampar på en sten. det finns liktorsplåster på apoteket. (comfeel) försvinner efter ett par dagar med plåster på
  • Anonym (vårtan..)
    Rosenöga skrev 2008-03-05 18:55:00 följande:
    Eftersom den kom efter att du skurit dig i foten och den där förhårdnaden låter nästan som någon ärrbildning.
    Har kollat upp det nu, och det hade blivit en infektion medans det fortfarande var ett sår, och det blev till en vårta. Usch, hatar det! Får väl se hur lång tid det tar innan den försvinner. :(
    Och inte nog med det, jag har tydligen fått en liktorn på lilltån också.. Haha! Min vänster fot är totalt förstörd. :)
  • Anonym

Anonym (vårtan..) skrev 2008-03-05 20:50:40 följande:

Har kollat upp det nu, och det hade blivit en infektion medans det fortfarande var ett sår, och det blev till en vårta. Usch, hatar det! Får väl se hur lång tid det tar innan den försvinner. :(Och inte nog med det, jag har tydligen fått en liktorn på lilltån också.. Haha! Min vänster fot är totalt förstörd. :)
    upprepar det jag skrev om innan: LASER!
    Det tar bort vårtan även om det är en läskig behandling.
  • tomcar1

Hej !
    Har en del vårtor och har blivit tipsad om denna sida, men tycker medlet är lite dyrt. Någon som har erfarenhet av medlet ?
    www.vartfri.se/

/tomcar1

• Anonym (Vårtfri)

Ja, Vårtfri fungerar verkligen! I över tio år hade jag problem med fotvårtor och jag provade näst intill ALLT... Och den enda tacken för slitet var att jag fick en till vårta för varje försök. Till sist hade jag massor med vårtor... Och när de dessutom spred sig till händerna fick jag panik. Så ramlade jag över sidan om Vårtfri. Helt otroligt!! Vårtorna inte bara försvann och det förvånandsvärt fort, behandlingen var dessutom extremt lätt att genomföra. Dutta på - klart Prova! Det är värt varenda krona och i jämförelse med andra (vilka för mig var verkningslösa och betydligt smärtsammare) behandlingar så är det löjligt billigt dessutom. 

• tomcar1

anonym..vårtfri...okej tack : )

• TANKGIRL

finns frysspray på apoteket, wartner, funkar super bra.
    Min sons supermånga fotvårter försvann på nån vecka. rekomonderas starkt.

• Pojkmamma

Vi har jobbat med Wartner på sonens vårta regelbundet sedan i somras. Det märks ingenting. Vitlök däremot måste vi prova.

TANKGIRL skrev 2008-03-06 08:18:42 följande:
    finns frysspray på apoteket, wartner, funkar super bra.Min sons supermånga fotvårter försvann på nån vecka. rekomonderas starkt.
  • Rosenöga

Jag tror inte det spelar så stor roll vad man använder bara man stänger till porerna på vårtan så den inte får kontakt med luftens syre så kommer den dö oavsett vad man stryker på.

När jag tog på nagellack regelbundet så trodde jag inte på den metoden men det visade sig vara jättebra. Inte heller trodde jag att vanlig krita, tavelkrita, skulle vara lämpligt medel att ta bort fotvårtor med men det fungerade också bra.

Den som har försökt olika metoder utan resultat har troligen glömt bort att stryka på regelbundet eller gett upp för tidigt.

• Anonym (vårtan..)

Har använt apotekets starka medel nu i två dagar, det ser nästan bättre ut. :) Eller så tror jag bara det för att jag är duktig och skrapar bort skinnet runt om efter fotbadet, så det ser inte lika stort ut längre. :) Men jag ger det en chans iallafall!

Svar på tråden Bli av med STOR inåtväxande fotvårta?