• kath

Bugaboo tråden nr 13

någon som vet sidor i Usa med disount? Vill köpa en bugga och kan få hit den på ett lätt sätt..

• kath

Det ska finnas en lite plast spärr som hindrar vagnen från att fälla upp sig när man bär den ihop fäld. Tror att plupparna är vita. Så var det i alla fall i affären när vi var där och kollade.

• kath

Hej.

Någon som vet om det går att köpa nya frogklädslar? Jag är som ni vet inne på att köpa en frog men är lite sugen på en beige klädsel...

Tror frågan varit uppe förut men okar inte gå tillbaka och kolla. Någon som vet?

• kath

Tack så mycket. Nu är jag mycket lugnare!! Tur att ni finns. Får se om jag blir med bugga i morgon då :)

• kath

Nu är jag lycklig ägare till en Frog. Tack så mycket för alla bra tips och goda råd. Så skönt att äntligen ha bestämt sig och maken är mycket nöjd över att slippa diskutera vagn hela tiden.

Nu är det bara att vänta på bebisen... och fundera på om jag ska köpa en annan färg på tyger förståss :)

Kan jag få vara med i byteslistan? Har skickat medelande till Kajsan men inte hört nått. .

• kath

Hittade ocskå mailet. Är inte så haij på datorer bara. Ska jag joina gruppen och skaffa mig ett yahoo konto då eller?

Eller räcker det med att jag hittat mailet och nu markerat det som säkert?

• kath

ohhhh , svenskt tenn? Skulle dö för en sån men antar att det måste varit special -special. Undrar om den var i vanligt bomulstyg... måste bli smutsigt?

Knyttet och K - väkommen i gänget. Jag har också en frog.. Men bebisen har inte kommit ännu så jag har inte provkört. ( längtar) Min är beg och röd. Vilken färg har din vagn?

• kath

Nu har jag ställt upp min röda frog i hallen och den är så fin. Jag köpte en begagnad på bocket efter mycket velande. Har ända sedan dess planerat att byta till begietyg. Men nu när den står i hallen så är jag inte längre lika säker. Kanske gör det längre fram men med det nya regnskyddet från axel & Ida känns vagnen så snygg !

Härligt med rean på barnbutikens outlet - köpte en maxicosi cabrio som passar på adaptrarna. Och eftersom det var rea - en rad andra saker som jag gissar att man behöver.

Längtar till Bebis kommer så jag kan ut och motionera min vagn :)

THJ - om ni planerar att sluta sälja frogtyget måste du inboxa mig - för i så fall måste jag nog köpa det i förebyggande syfte :)

• kath
    Tullis skrev 2008-05-02 10:21:55 följande:
    Hej! Jag tänkte bara hoppa in med en fråga; fleece eller canvas?Tacksam för svar!
    Vi har katt och då är inte fleece ett alternativ. Annars tror jag precis som Anni Panni att det är en smaksak.
  • kath

någon som vet var man kan köpa vinterhjul billigt eller om det är samma pris över allt? Känner mig lite snål och vet inte riktigt ocm jag igentligen behöver dem men vill inte heller stå utan om det blir knöligt att köra..

• kath
    stjernan skrev 2008-05-16 10:07:12 följande:
    Frågar igen om Bugaboos skötryggsäck, som då och då dyker upp på Tradera eller Blocket. Någon som vet nåt om den? Har bara sett den i grått...Finns den överhuvudtaget att få tag på i butik? Eller är det en "gammal" modell som inte längre tillverkas? Och vad är det som gör att Bugaboos egna vanliga skötväska har så dåligt rykte här i tråden? Utseendet eller funktionen?
    Jag har en ryggsäck som den är röd. Precis som stargirl säger är den till frogen. Men jag skulle tippa att den fanns i alla färger som frogen fanns i dvs, röd, begie och svart. Men som sagt - du får väl scanna beg.marknaden för att hitta en.
  • kath
    Acke skrev 2008-05-16 12:55:03 följande:
    Ang simpleworld så är det bara rea på det som ej är beställningsvaror...vet inte vad som finns i butiken. De hade ett parasoll hemma, som jag sökte efter - men dte var isåfall ordinariepris.
    innebär det att simpleworld kanske har rea på bugabootillbehör? Kanske på vinterdäcken också? Någon som vet? När börjar rean?
  • kath

mallan brallan skrev 2008-05-21 09:42:07 följande:

Amanda: Det finns inget annat företag i världen som har silver Buggan.
    Stackars dig. Måste verkligen kännas surt. Känner du ingen i USA som kan skicka den till dig? Annars verkar det ju lite jobbigt att behöva åka dit bara för det, fast en semester är ju aldigt fel... :)
  • kath

mallan brallan skrev 2008-05-21 09:55:58 följande:

Stargirl: Jahaja... säger du de... Men då är det ju inte lika kul,när alla går omkring med likadana...kath: Så vitt jag vet känner jag ingen där, MEN jag kan ju lägga in en kontaktannons! Är inte det en bra idé? Eller typ ställa mig på Arlanda vid USA gaten å fråga om nån kan ta med sig en vagn hem åt mig!
    låter som en toppen ide :) Det är nog ingen som kommer ta dig för en depserat galning (hihihi) fast funkar det så funkar det..men jag skulle nog sats på ngn jag känner lite eller någon från tråden kanske :)

USA verkar ju vara det förlovade landet för buggor just nu.
  • kath
    Lillpinglan skrev 2008-05-23 15:48:17 följande:
    Svar på #9466Tusen tack för alla svaren!Jag kan leva med att varukorgen hamnar upp och ner, hellre det än att ha styret underst och slita på gummeringen på styret.. Får snöra ihop ordentligt! :)Styret har åkt ner TROTS att sittdelen sitter på, det har hänt två gånger och är lite läskigt?! Och det är Bugaboos egen skötväska så det är ingen som är på tok för stor och tung..Tack för tipset om regnskyddsinstruktionen, ska genast leta mig dit!
    styret åkte ner? Hur i hela friden då? Låter jätte farligt ju! Har du packat för mycket? Är det vält risk eller är det själva styret som släpper? Det ska väl inte kunna släppa bara?
  • kath
    Emmsan skrev 2008-05-24 16:21:33 följande:
    ja hade samma problem i början på min uj liggdel.. men jag har sytt en åkpåse i fleece som man lätt öppnar upp o kan rulla till stöd i sidorna kolla gärna mitt album skit enkelt desustom
    nu vet jag inte om det kommer längre fram i tråden men skickar frågan nu i alla fall. Har du ngn beskrivning på din förträffliga åkpåse? Verkar ju toppen tycker jag... Du får gärna läggad den i tråden eller skriva direkt till mig...
  • kath
    Emmsan skrev 2008-05-27 22:21:47 följande:
    hm det hade hon nog inga :(men jag kan höra
    Jag vill också ha vinterhjul... och kanske en frogklädesel.... hmmm får jag vara med på önskelistan?
  • kath
    Emmsan skrev 2008-05-28 10:05:10 följande:
    självklart ;)
    Tack tack!!
  • kath
    Emmsan skrev 2008-05-28 13:33:02 följande:
    hm men nu är det tydligen kris manb får inte äns bada barnen i vattnet :(
    hoppas det går bra. Får väl hålla lite kolla och lyssna på lokalnyheterna för att höra hur allvarligt det är...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13