Inlägg från: miiillan |Visa alla inlägg
  • miiillan

Bugaboo tråden nr 13

mallan brallan skrev 2008-03-11 16:57:20 följande:
    oh my fucking god, har ni sett dom nya "toppklädslarna" hos babytrader??Troligtvis det fulaste jag sett någonsin.www.babytrader.eu/shop/index.php
    hahahaha!!! det var bland det fulaste jag sett
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    Pinja skrev 2008-03-11 21:50:27 följande:
    JIPPIII!!! Nu har jag beställt vår Bugaboo Cameleon! Det blev Babytrader och helt utan tillbehör. Om vi ska ha många tillbehör så levererar Pingpong gratis köp på 300e. Ska vi bara ha nåt enstaka så kan vi köpa i butik när vi besöker nån större stad. Nu börjar den tunga väntan på 2-5 arbetsdagar...
    härligt!!! hoppas den kommer fort!

vilken färgkombo?
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    Pinja skrev 2008-03-11 22:07:46 följande:
    Men hjälp! Glömde ju viktigaste infon... Det blev en sand/sand. Var väldigt sugen på brun/brun, men mannen gillade inte och sen kom jag på att vi ju har en beige/beige hund (golden) så jag gav honom rätt. Liiite talan måste han ju få ha då han 'låter' mig köpa en fjärde vagn utan att gruffa! Sålde vår ena Emmaljunga på nätauktion och fick sms idag att de var SÅÅ nöjda! Kul. Jag är nöjd när 500e syns på kontot... lär dröja några dagar då man använder bussförskott.
    kommer nog bli superfint!!

haha!! ja, liiiite talan får väl männen också ha
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    VeroniQa skrev 2008-03-12 08:54:53 följande:
    Hej!igår köpte jag en cameleon via blocket...såååå fin  (bilder finns i galleriet) men måste fråga er som vet, ska styret vicka lite upp och ned?? har verkligen ingen koll  så jag skulle bli jätteglad om nån har lust att svara!
    japp! det ska gå och vicka lite på!
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    eilenna78 skrev 2008-03-13 12:43:34 följande:
    F*n vad sur jag blir på det nya chassit!!! Nu har även detta börjat krångla med att släppa på höger sida av handtaget! (fick ett nytt chassi i december eftersom det första hade detta fel)Märkte detta igår när jag skulle på bussen. Vips, så var handtaget ett par cm längre på högra sidan...Bugaboo måste ju fixa detta på ngt sätt och det snart!!! Annars älskar jag min fina Bugga, men detta får mig att se rött just nu...
    riktigt trist!!!

vart köpte du vagnen? du får väl helt enkelt höra av dig igen och berätta för dem hur läget är.
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    eilenna78 skrev 2008-03-13 13:07:49 följande:
    jaja 86: Jo, jag har mailat dem idag, (babytrader) så vi får se vad dom säger...Pratade med Bugaboo i telefonen nu också och förklarade mitt problem och det är visst hela serier med vagnar som har detta problem. På vissa kommer problemet direkt och på andra vagnar efter en tids användning.Så ni som har nya chassit, kolla ordentligt och dra i högra sidan. Verkar som att de främst var vagnar som var tillverkade fr maj till sept som har detta fel. Tillverkningsmånaden står på chassit.
    okey, bra att du tar tag i det och inte bara går runt och är irrirerad, om du förstår vad jag menar

såg att det pratades om parasoll förut. bebis kommer i april och kommer ju ha liggdelen i 3-4 månader... väl? alltså, då är sommaren nästan över...

är det då någon idé med parasoll? känns som man har mer användning av det är barnet är i sittdelen? eller kanske inte?

tacksam om någon hade tid och lust att dela med sig
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    Lille Mammsen skrev 2008-03-13 13:57:06 följande:
    Hmmmm.....Gecko i Svart eller Grönt??????????????? Om jag nu får tag i en och måste välja!! Vad skulle "DU" valt & varför???? Snälla ...hjälp mig!
    helt klart i svart. så kan man piffa upp med en roligare färg på åkpåse, vagnmobil, täcke eller liknade. och skötväska!!! kanske blir svårare för dig att hitta ex skötväska som passar till den gröna...
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    mrsjling skrev 2008-03-13 14:57:43 följande:
    Liggdelen använder man till ca 6 månader och jag tyckte att parasoll var oumbärligt på sommaren även till liggdelen. Sonen föddes i juni. Så mitt svar är JA till parasoll!
    tack!! började undra om någon tänkte svara snart
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    mamma2003 skrev 2008-03-13 15:01:29 följande:
    Ja, absolut parasoll! Det blir ju värsta drivhuset i liggdelen på sommaren. De små stackarna behöver all skugga de kan få.
    hmmm.... ja, men kanske får ta och inhandla mig ett parasoll då... (typiskt) eller inte!! måste bara förklara för sambon att det är nödvändigt... hehe
    längtar till våren!!!
  • miiillan
    Alexanders Mammma skrev 2008-03-13 17:17:32 följande:
    Usch känner att jag måste få lätta på hjärtat...drömde om Urban Jungle inatt och nu kan jag inte sluta tänka på hur det skulle vara att ha en sån....*bli inte arga på mej nu*. Pratade med mannen om den vagnen och visade sen bild på den och han sa att jag fick göra som jag ville m vagnen. Så mycket för en ynka dröm...Jag älskar min bugga och Alexander älskar den....varför varför dummar jag mej så här??????
    what?!!

hehe... det största nackdelen är ju att du inte kan ha lillkillen mot dig..
    längtar till våren!!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13