Inlägg från: yakumo |Visa alla inlägg
  • yakumo

IKEA eller Marbodal???

ikea är bättre och billigare.
    Men om du vill ha andra mått än de som dom har på ikea så är du körd. Men dom har ju 20, 30, 40, 50, 60 och 80 cm breda stommar så det borde gå att kombinera ihopa en bra lösning.
    Ikeas blandare är dåliga, och vitvarorna är bara ok.

Vi är mycket nöjda med vårat ikea kök

• yakumo

Nej, man får inte vad man betalar för, inte om man ser på bara stommarna i alla fall.
    Marbodal och dom andra tillverkarna har större utbud och säljer ett helt konsept, därför är dom dyra.

Ikea har så bra priser och kvalite eftersom dom bara har ett 15 tal lucktyper och dom säljs i hela värden.

Alla tillbehör passar också helt perfekt.

Men ikeas "köksdesigners" är helt värdelösa, så man får rita själv. Eller få tips av andra köksleverantörer.

• yakumo

Lådfrontarna kan man justera i alla led så det kan inte vara ett problem om man ägen en skruvmejsel.

Jag har en kompis där lådfronterna har lossnat, fast då märkte vi att klåparen som installerade köket har använt helt fel skruvar (trors att det följer med en bra bruksnvisning)

Ja, ikea kan vara slarviga med leveranser har jag hört, men om man saknar nåt så är det bara att ringa så kommer dom en gång till med de nya grejerna.

Dom andra sakerna har jag inget svar på, man jag skulle aldrig köpa laminat, för om man är oförsiktig och det kommer in vatten inanför plastskicktet så sväller spånskivan och då är man körd.

rainbowbrite skrev 2008-03-06 13:48:44 följande:
    Jag har 3 olika vänner som har ikea kök...dom rekommenderar oss att INTE köpa ikea.lådfrontar har vart snea o lossnat flertalggr, strul med leveransen, laminatet har flagnat, luckor har flisat sig...
Svar på tråden IKEA eller Marbodal???