Tips på kattsand!
Hart märkt att kattsand är en djungel!
Luktfri, finkornig och sån som ser ut som glas osv.
Kan någon tipsa mig om en bra sort?
:)
Hart märkt att kattsand är en djungel!
Luktfri, finkornig och sån som ser ut som glas osv.
Kan någon tipsa mig om en bra sort?
:)
mhm everclean verkar bäst.. :) tack alla för hjälpen!
hehe "billig after-shave!"
Från början använde vi Everclean til våra två katter..
Men sen fick vi tipset att köpa Pussi Kompakt av en som jobbar på djuraffären där vi brukade köpa Everclean och vi är supernöjda med Pussi sanden..Luktar ingenting och en 10 kilos säck räcker otroligt länge!! Vi köper den på Coop och där kostar 10 kg 65:-
jag använder en sand som heter klumpen!! den e billig och luktfri och klumpbildande! kostar 60-70 kr finns i 10 o 20kg och finns att köpas på city cross och ÖB!!!
Djurmagazinets kristallsand :) Dryg och prisvärd.
Har också nyss börjat med "glaskulor".
Min ena hona har njursvikt och kissar mkt. Det luktar inte heller spec gott. Men med dom här kulorna har det blivit mkt fräschare. Får nog byta oftare än vad det rekommenderas men ingen lukt, underbart!
min kompis katt vägrade att kissa när hon köpte sånt som ser ut som krossar glas. hehe den tyckte inte om att gå på det! nån mer som haft samma problem?
Träpellets funkar kanon! Luktar ingenting och kan spolas ner i toaletten sen...
Annars har vi använt euroshoppers faktiskt. Snorbillig sand på ICA men den var åtminstone bra till vår katt som inte enbart kissade i lådan utan var ute oxå
Ever clean!
Pussi Kompakt: klart bäst. luktar nada suger upp på en gång o blir klumpar, snabbt att rensa
nu har jag iaf köpt pussi!
om 6 dagar kommer katterna :D
Fresh and easy (den som ser ut som kristaller) är lätt den bästa jag provat. Luktar inget, å är lättast att hålla ren från bajs.. Är lite dyrare, men lätt värt var enda krona!!
billigaste på willys som är klumpbildande.. euroshopper tror jag det är. Funkar kanon för det priset och är liten lätt o smidig att bära hem. kostar runt 20 kr för 5 kg
Hej!
Jag har 2 katter och jag använder Pussi Kompakt, jag tycker den e suverän å framförallt billig!!
Vill man att det ska lukta gott om sanden kan man köpa babypuder å strö på om man vill. Fick det tipset av nån förut, testade nån gång men det kändes onödigt eftersom det luktar så lite om sanden ändå!
Tänk bara på att klumpbildande sand INTE går att spola ner i toaletten, provade det när jag började med sån sand, inte bra!!