• Florro

Kompisgrupp - Umeå nr2

Jag skriver in mig eftersom jag helt fräckt hoppade in här också:)

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

• Florro

Presenterar mig lite också:)

Sandra 25 år, sambo med Markus 28 och bor på Tomtebo. Mamma till dottern Lou som föddes i maj 2007. Kommer ursprungligen från Vilhelmina och åker hem dit så ofta jag kan.

Känner egentligen ingen här, har träffat Ekin som hon skrev en gång men haft en hel del kontakt i vårbarnstråden och hennes syster Annala har jag hälsat på en gång på cafe station då hon pratade med en kompis till mig:)
    Fridac och jag har haft lite mailkontakt, främst ang. Blingo:)

Lomme och jag gick samma kurs på universitetet då vi var gravida.

Sen så har jag inte haft nån kontakt med någon fler utan ramlade av en slump in i den här tråden och tyckte det verkade trevligt så jag våldsanslöt mig;)

Hade gärna kommit på fikat om jag hade varit i stan, men nästa gång!

• Florro

malinski..dom har ju en tillväxtperiod vid 6 veckor så det kan kanske vara det? Jag märkte av Lou´s tillväxter jättetydligt.
    Vill han äta mer också?

• Florro

Vi har ännu inte haft en enda matfri natt sen Lou föddes. Hon ammar minst 2 gånger per natt. Somnar kl 21 för natten sen äter hon vid 2-3 gånger från det tills att vi kliver upp vid 09.
    Lou äter 3 lagade mål mat om dagen, Lunch, Middag och gröt på kvällen, så det verkar inte spela nån roll att hon äter bra på dagen utan hon vill ha sig några slurkar på natten med:)

• Florro

Annala, fy så jäkla tråkigt! Det är skitviktigt att man får stöd och rätt handledning av sin handledare under VFU:n..vad ger den annars om man inte känner att man kan fråga vad som helst. Jag förstår att du känner dig jättedeppad men hon är ju helt uppenbarligen inte lämpad att vara LLU:are och jag tycker inte att du ska ta till dig av hennes kritik. Va bra att du mailat universitetsläraren, hoppas du får stöd därifrån. Vilken lärare har du på Uni?

Styrkekramar och skit i din handledare, hon är inte värd att bry sig om!

• Florro

Ja det där med självständiga dagar känner då inte jag igen och det var inte länge sen jag gick samma kurs som dig.

Skönt att du orkar stå på dig..du är stark!

• Florro

Hur har det gått idag Annala?

Nej vikten kan man nog inte göra nåt åt känns det som, jag åt inte alls mycket eller onyttigt under graviditeten men gick ändå upp 26 kg, iof hade jag fogbesvär så jag kunde inte gå så mycket.
    Jag hade gått upp 3 kg redan till inskrivningen då jag va gravid, och det är väl inte direkt tvärvanligt att man börjar lägga på sig på en gång.
    Men nu är det bara 2 kg kvar tills jag är i min gamla vikt, men jag skulle gärna gå ner några kilon till:)

• Florro

Sittak..Jag tror att du kan räkna med ett år för att återhämta dig, fast jag tror inte att du ska räkna med att kroppen blir som den var förut. Än fast jag väger ungefär lika mycket som innan jag fick barn så ser jag verkligen inte ut som jag gjorde då.
    Du kan ju alltid hoppas, men jag tycker inte att du ska räkna med det för då kan du bli besviken om det inte blir så.

Jag fick t ex 5 storlekar större bröst..och det är inte kul!:) Men dom ska jag operera bort när jag fått mitt andra och sista barn:)

• Florro

Jag har fått min viktnedgång helt gratis..har inte gjort ett endaste dugg än för att de ska försvinna..men det har de flesta kilon gjort. Men jag ammar, och det har väl sin bidragande orsak till nedgången:) Nu är det bara dom här sista kilona jag får kämpa för:)
    Men magen ser ju ut som ett randigt fladdrigt lakan ändå..så vacker är man ju inte direkt. Med en bh-kupa på sladdriga 70H kan ni ju tänka er så läcker man är;) Jag längtar så fruktansvärt tills jag kan ta bort dom..tänk att kunna köpa en bh för 99 kr på H&M..vilken LYX!:)

Och du frågade hur det gick med det sunda livet Ekin..det går ganska bra, hurtandet går väl lite sämre men i matväg så går det hyffsat, jag har slutat med socker sen 2 veckor och äter mer regelbundet med mellanmål och allt. Slår ett slag för keso med frukt och bär som mellis..SUPERgott!

• Florro

Hoppas ni får en fin helg allihop!
    Jag och Lou har haft en riktig mysfredag med tacosmiddag, bad i badkar tillsammans och sen så satt vi och mös framför Let´s dance tills hon somnade i famnen nyss.

Sambon anordnar Snowboard SM ute i Vännäs nu i helgen så han har verkligen fullt upp, åker 6 på morgonen och kommer hem kl 24 så han är hyffsat trött:)
    Så vi är ensamma hela helgen..lite tråkigt men så kan det ju va ibland. Imorrn ska vi ut till backen och kolla på pappan som kör final i halfpipe..han är gammal landslagsåkare men det var ca 4 år sedan han slutade som professionell åkare så det känns riktigt kul att han får åka och tävla lite på brädan igen, han har nog saknat det.

Men ha som sagt en go helg. Nu ska jag återgå till Let´s Dance.

Kram!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2