• Florro

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hej på er tjejer!

Glad påsk i efterskott allihop!

Vi har en liten sjukling hemma, blev sjuk dagen innan påskafton, så typiskt! Men hon är trots 39-40 graders feber inte gnällig utan hon går runt som vanligt och sjunger och grejar. Men hon tål ju såklart inte lika mkt motgångar.
    Men hon verkar ha ont i halsen nu för varenda gång hon hostar så gråter hon lite efteråt..så besvärligt!

Lou går mest hela tiden nu, hon kanske kryper 10% och går 90%..och igår blev hon 10 månader, många påstår ju att det är så jobbigt då de börjar gå men jag tycker bara det är skitkul, hon älskar det ju!:)

Sen så drog vi även på stort och förlovade oss på påskafton efter 6 år, så nu är vi lite mer stadgade;) Bröllop lär det väl bli men vi har nog inte råd inom ett år. Ni som är gifta eller ska (ekin;))..vad har ni för budget?

• Florro

okej, det lät ju ändå som om ni kommer kunna komma undan relativt billigt.
    Jag skulle gärna kunna tänka mig att göra inbjudningar och sånt själv. Mat och sånt vill jag dock inte fixa själv eller belasta mamma med, utan det skulle nog bli catering eller liknande.
    Florist är jag själv så blommorna är som inget problem. Klänningen får antingen mamma sy eller att jag fixar på annat vis.
    Men det känns ändå som om det skulle landa på 50-60 000 :/

• Florro

princess..ah kul med en till! Ja jag har hört jättemycket gott om dom där "kinasidorna" och kollat in dem. Visst kan man skicka dem en bild på vilken klänning som helst eller måste man välja bland de som de har på sidan? Jag vet typ hur min klänning ska se ut, än fast det kan dröja innan jag får lov att bära den:)
    Har ni någon direkt budget? När ska ni gifta er?

Just nu kollar vi på ringar för fullt, vi har bara provisoriska ringar just nu. Jag är ingen rödguldmänniska utan mer åt vitguld, silverhållet. Vi har kollat på titanringar som vi båda gillar men då är ju titan ganska grått och jag vill ha "silverglänset". Vitguld blir väl så dassigt efter ett tag har jag hört.
    Så egentligen skulle jag kunna ha silverringar, men det är inte så många som gör silverringar med diamanter i;)

• Florro

Sittak..jag måste bara slå ett STORT slag för en trikåsjal att bära bäbisen i. Har varit totalt ovärderlig för oss. Det köpte jag innan för jag tycker att sjal är det vettigaste ergonomiska bäralternativet, både för bebisen och bäraren:) Avlastar grymt bra och man känner knappt att man bär, till skillnad från axeldödaren Baby björn;)

Nu har jag en Ergo-sele som är smidig och bra när man ska bära och går även att ha på ryggen. Letar en vävd sjal men trivs så bra med Ergon så jag tror jag nöjer mig med den.

Men en trikåsjal!! Go for it!:) Jag köpte min Looma Sino begagnad och har aldrig ångrat det:)

• Florro
    Sittak..förresten så säljer vi vårt superfina babyskydd till bilen. Den är jättebra med ett suveränt solskydd som man kan täcka hela stolen med i princip.
    Jag har bild på den i mitt galleri om du vill se!:)

Bröllop för oss lär dock tyvärr dröja, än om jag gärna skulle vilja gifta mig om ett år så tror jag inte ekonomin håller, även om vi är ekonomiska då vi väljer grejer. Jag är inte alls en sådan som behöver ha flashigt eller nytt så på så vis så kan man hålla kostnaderna nere, men hur man än vrider och vänder på det så kostar det ju:) Sen så har jag också massa kompisar med diverse färdigheter inom allt man behöver och det är ju ett stort plus!:)

Kuvertavgiften är mitt stora dilemma, än fast jag tycker att det är helt okej, så skulle jag ändå gärna vilja Bjuda våra gäster på vårt bröllop. Jag vill som inte att det ska bli någon ekonomisk grej att dom inte kan komma eller så. Men samtidigt har jag inte själv något emot att betala kuvertavgift..bara den är rimlig. Hur mycket kommer ni ta i kuvert Lomme?

Har blivit bjuden på bröllop nästa sommar och det är nere i lysekil. Känns superroligt såklart men det kommer bli väldigt dyrt. Först resa dit ner, sen kuvertavgift på det..så det kommer nog landa på 3-4000..bara för att gå på ett bröllop. Nu är det ju inte kuvertavgiften som ställer till det där utan den långa resan..men ändå, det svider lite i plånkan att lägga ut så mycket på en dag:)

Ursäkta för er som inte bryr er om bröllop..ska inte göra om den här tråden till en "bröllopstorg"tråd:) Men det är ju så kul att diskutera!:)
  • Florro

Spjälsäng för oss har också varit väldigt överskattat och vi plockade fram den då Lou var 8 månader så hon kunde sova i den på dagen eftersom hon ramlade ur sängen annars. Annars så samsover vi också. Men det är ju en trivselfråga såklart:)

Ekin..hehe okej, jag har snarare tänkt att skippa kuvertavgiften och ha betalbar (till billigt pris såklart) istället:) Tänk så olika man resonerar:)

Grattis till den schyssta lönen ekin.

Och stort lycka till imorgon mariaochlinus!!:)

• Florro

Ekin..såg just på listan från våran andra tråd för 1-årskalaset att du inte ska va med. Va tråkigt, hade varit kul att se dig där!:)

Jag ligger hemma i magsjuka jag..dom enda 2 dagarna som jag har skola under en 2 månadersperiod lyckas jag alltså bli sjuk..vad är oddsen!?:)

Grattis till alla lägenheter,förskoleplatser,jobb och bilar förresten...jag har läst men inte riktigt skrivit nåt:)

Själv ska vi flytta tillbaka till min hemort Vilhelmina om ett år då jag är färdig i skolan, så vi hänger kvar här på tomtebo tills dess, men vi trivs jättebra här. Så om nån funderar på att flytta kan jag verkligen rekommendera Tomtebo! Bilen försöker vi sälja så om nån vill ha en Audi A6- 99 så finns det en här;)
    Lou kommer inte börja förskolan fören hon är 2 år och jag börjar plugga igen på skolan i augusti, men jag pluggar heltid sen Lou var 3 månader fast på distans. En snabb resume över hur det står till på alla fronter i mitt liv, nog för att det nog inte är det minsta intressant ..hehe;)

God kväll damer!

• Florro

Ser att Blipp pratar barnkläder!:) Nån av er får ju gärna vara värd för en Blingo-visning. Bara att höra av sig!:)

• Florro

jättefin bild princess..Lou huserar också på en hel del bilder hos Anna Thurfjell fast under bebis-sidan:)

Jag är uppe i fjället och njuter av solen, har fiskat lite idag och suttit i en solgrop, tror jag brände mig i pannan men det är härligt att känna solbrännan lite!:)

Grattis till husförsäljningar och allt!

• Florro

För hugade spekulanter!:)

BLINGO-visning hos Hannah (Tokhannah) måndag 28/4 kl 18.30!
    Kläderna är verkligen superfina så kom och kläm och känn!

• Florro

Jag jobbar åt Blingo på Barnmässan så om ni är där på lördag får ni säga hej!:)

Mitt hår ska också få sig en upprensning, känns superskönt! Jag vill permanenta mig, stora lockar, men det ska jag vänta med tills jag slutat amma för man vet ju inte hur det reagerar annars.

Imorgon är det exakt en månad tills Lou blir 1 år..känns så himla konstigt att det var ett helt år sen hon kom!:)

Idag har vi varit ute på vårpromenad, Lou´s första på egna ben. Hon skuttade runt men ville då inte gå dit jag ville såklart:)

• Florro

oj va hattigt det blev..ville nog mest säga lite allt möjligt ;)

• Florro

Ekin..schysst, dom är så himla fina! Ikväll ska jag ha visning hemma hos Tokhannah så det blir kul!

Såg ju iaf Annala i all min hast när jag sprang ut från mässan i söndags, ni var säkert med hela högen men jag hade så bråttom så jag hann bara uppmärksamma hon med magen;)

• Florro

Hi hi jag hade också min sista tid 21/5..fick tyvärr gå på den men 2 dagar senare kom ju min lilla skatt:) Men jag tror ju inte att du behöver gå SÅ länge Annala!:) Jag var beräknad 14 maj så jag gick 9 dagar över

Jag var dock också dålig i magen på dagen före Lou kom till världen..fick gå på toa och göra nr 2 hela fem gånger:)

• Florro

Annala..Min barnmorska sa att det är på flytningarna man märker om det är på gång. Jag var ju där på några koller efter BF och hon sa varje gång hon hade sett flytningarna att det inte var något på gång än, för dom var som vanliga. Men när dom börjar bli vattniga och rikliga så var det tydligen ett säkert tecken, hooppas det stämmer för dig då!:)

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2