• ellla

Argument för att gifta sig, tack!

Lilla i skrev 2008-03-05 11:46:09 följande:

Fast är man inte gift har barnen alltid rätt till arvslotten direkt. Detta kan medföra att man måste lösa ut sitt eget barn ur huset och att barnet får god man osv för dessa tillgångar. OBS detta gäller gemensamma barn, har man barn sedan tidigare kommer de alltid ha rätt till sin arvslott.
    Man kan testamentera så att det enbart blir laglotten kvar. Alltså hälften av vad barnen skulle få. Men juridiskt är det största argumentet för min del.
  • ellla
    marina81 skrev 2008-03-06 17:31:46 följande:
    För att man älskar varandra och vill göra sin kärlek "officiell"
    Tycker att vår kärlek är officiell ändå. Många köper inte det argumentet, även om det låter väldigt romantiskt.
  • ellla
    Anonym skrev 2008-03-06 18:32:14 följande:
    För man kan vara vackrare än vad man någonsin kommer vara i livet. alla kollar på en, beundrar en, och man kan bara tänka på hur bra man har det. en oförglömligt underbar dag, är inte det argument nog ? ;P
    Nu vet jag inte om TS pratar om att det måste vara ett stort bröllop. Jag menar då kanske inte det är det bästa argumentet. Är det så att din sambo inte vill gifta sig så hade jag kanske inte föreslagit ett dyrt bröllop.

Mitt drömbröllop är på någon härlig vingård i frankrike under vinrankorna med min älskling.
  • ellla
    Peggie skrev 2008-03-06 19:52:38 följande:
    Anonym (Carpe diem) skrev 2008-03-05 20:50:28 följande:
    Fast jag värdesätter i allafall att båda föräldrarna har samma efternamn som sina barn.
    Jag håller med. Nu när vi ska få barn ska barnet få det efternamnet som vi kommer ta sen när vi gifter oss. Jag tycker det är mysigt med samma efternamn.
Svar på tråden Argument för att gifta sig, tack!