Argument för att gifta sig, tack!
Är sambos och vi har barn tillsammans. Jag vill gifta mig men sambon är väldigt osäker.
Så nu vill jag gärna ha massor av argument till varför vi borde gifta oss!
Hjälp mig nu!
Är sambos och vi har barn tillsammans. Jag vill gifta mig men sambon är väldigt osäker.
Så nu vill jag gärna ha massor av argument till varför vi borde gifta oss!
Hjälp mig nu!
1:Det är så otroligt kul!!!!
När annars har man en fest där ALLA vänner och dom man tycker om är samlade?
Det är en fest man bär med sig hela livet och både jag och min man hade den roligaste dagen, kvällen, natten någonsin!!
2: Som sambo ärver man ingenting om den andre avlider.
3: Jag tror att man kämpar lite mer för att hålla ihop.
4: Sen är det otroligt romantiskt och man blir verkligen kär på nytt och den känslan får man tillbaka bara man tittar på bröllopsfilmen.
5: Man har chansen att komma iväg på världens drömresa eftersom man kan önska sig resecheckar av gästerna. Vi fick ihop ca 30 000 kr i resecheckar och hade aldrig kommit iväg på den resan vi gjorde annars.
6: Alla i familjen har samma efternamn.
Självklart är det inte enbart juridiskt sett som jag vill gifta mig. Jag älskar honom och skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom.
Hade vi dock inte haft barn tillsammans så skulle jag vara nöjd som det är (tills vidare). Men nu när vi har barn så skulle det för mig kännas tryggt att ingå i ett förbund IFALL något skulle hända.
Vet ju att man kan skriva ett testamente istället. Men får man med allt då som ett äktenskap automatiskt innebär?
Tack för alla svar! Jag antecknar på papper för att sedan presentera dessa för min sambo. Får se vad han säger
1:Av kärlek till varandra.
2:Ekonomisk (han har 3 barn sen förut med 2 olika mammor)
3.Ekonomiskt igen.(om det skulle hända honom nåt).
Vi har tyvärr inga gemensamma barn
Lilla i skrev 2008-03-05 11:46:09 följande:
För att man älskar varandra och vill göra sin kärlek "officiell"
TS: jättenyfiken fråga... Varför är han tveksam? Vad får honom att tveka?? Ni har ju barn ihop och lever ihop...