Argument för att gifta sig, tack!
Är sambos och vi har barn tillsammans. Jag vill gifta mig men sambon är väldigt osäker.
Så nu vill jag gärna ha massor av argument till varför vi borde gifta oss!
Hjälp mig nu!
Är sambos och vi har barn tillsammans. Jag vill gifta mig men sambon är väldigt osäker.
Så nu vill jag gärna ha massor av argument till varför vi borde gifta oss!
Hjälp mig nu!
ja..det ÄR romantiskt! Själv skulle jag inte kunna gå genom livet utan att vara gift!
För man kan vara vackrare än vad man någonsin kommer vara i livet. alla kollar på en, beundrar en, och man kan bara tänka på hur bra man har det. en oförglömligt underbar dag, är inte det argument nog ? ;P
Anonym (Carpe diem) skrev 2008-03-05 20:50:28 följande:
Fick en fråga om varför sambon är tveksam;
Han säger att vi har det bra nu och att vi har hela livet på oss att tänka på giftemål. Själv tror jag att själva löftet "tills döden skiljer oss åt" skrämmer honom lite. Det är ju trots allt ett stort steg!
Vi båda är inte medlemmar i kyrkan så kyrkobröllop är inte på tal. Helst skulle jag vilja ha ett mindre bröllop, sommartid vid nån fin sjö. Ingenting dyrt alltså, så pengarna är det inte som gör att sambon känner sig tveksam.
Jag la upp lite juridiska aspekter av det hela för sambon häromdagen och blev förvånad för han sa att vi kanske borde gifta oss i alla fall.
Får se när han får tummen ur och frågar bara!
Jag vet skillnaden.
Läs min presentation så har ni ett SKRÄCKEXEMPEL på vad vår lagstifning tillåter p g a civilståndet hos förälder.
Vi har själva det samtalet här hemma. Hade precis en försäkringsgubbe hos oss och nu är vi ganska överens om att vi ska gifta oss.
Om man (som vi gör) äger hus och har barn så är det enkaste att gifta sig för att vara säker på att slippa en massa problem om något händer någon av oss. Om det nu skulle hända något så blir vårt hus värderat och barnen ska ha en viss summa av värdet i pengar. Har man inte dom pengarna så måste man antingen sälja huset eller ta lån. Oavsett om man skriver testamente så kommer man aldrig ifrån att barnen ska ha rena pengar.
Det är klart att man vill gifta sig av kärlek och jag vill absolut ha mitt drömbröllop, men det är mycket som blir säkrare om man är gifta och något händer..
Nu har vi inga barn men jag resonerar så här:
Ska jag dela mitt liv med honom så kan jag väl lika väl dela efternamnet.
säger bara LOVE!!!!!!!!!!!!!
Som Lundell sjunger (hade den på vår bröllopsdag)
Idag är det bara du och jag, idag är det bara vi 2, du är min och jag är din, och KÄRLEKEN förde oss samman!
Behövs det ngn mer anledning?
Den juridiska aspekten nu när vi har barn väger TUNGT!
Sen tycker jag att det ska bli mysigt att "vara gift" efter 13 års förhållande:)
Blir en borgerlig vigsel med ett syskon var och våra barn. Sen tre månaders familjelyxmys i hyrt hus på landet i Italien!
jätte romantiskt samma dag som man gifter sig men inte så roligt när man skiljer sig så gör inte det, från en som skiljer sig just nu.