• emet

Hur rengör du ditt tangetbord?

Hört att det ska vara den största bakteriesamlaren i hemmet =( usch. Har både en bärbar och en stationär så tips på hur man rengör båda tack!

• Svar på tråden Hur rengör du ditt tangetbord?
  • LeWiMi

Har en bekant som fotograferar tangentbordet, sen pillar hon loss alla knappar och sen rengör hon det noga.. Sen e d bara det roliga kvar att sätta dit allt igen och hoppas på att allt funkar =)

Vet inte hur det går på laptop.
    Jag skulle oxå vilja veta så jag får puffa lite på fler svar! :)

För jag kan tänka mig att det blir en aningens grisigt där ini mellan.

• Birgitta2

Om man äter och dricker kring tangentbordet och är kladdig om fingrarna (blä) så visst stämmer det det du säger. Själv har jag aldrig mat eller dryck i närheten och är oftast ren om händerna.

Dock: rengöring kan du göra med skärmrengörare (små våtservetter) som kan köpas i vilken datorbutik som helst. Du kan också använda mjukt hushållspapper med rengöringsspray. Spraya på papperet och rengör försiktigt först på tangenterna och sen runt om. Båda dessa tips använder jag själv.

• flowerbranch

Rinnande vatten! Funkar utmärkt att tvätta tangentbord, dock så måste man vara 100% säker på att det är torrt innan man kopplar in det igen.

• SystemRestore

Man har ett silverjonsbehandlat tangentbord så behöver man aldrig rengöra det.

• lia76

måste man fotografera tangentbordet för att veta var knapparna ska sitta

Jag gör inte rent det så noggrant utan använder tryckluft, samma som när jag rengör innuti datorn på grafikkort, cpu osv

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Catch

Jag köper nytt tangentbord på biltema för 50 spänn.

Har inte tangentbord med USB-kontakt utan en sån där gammal hederlig kontakt, USB-portarna är upptagna av andra prylar nämligen. Och då kan jag köpa "billigt skräp" på biltema istället för att rengöra tangentbordet.  

• Mats888

Jag hittade en toppen-grej för rengöring av tangentbord! På www.keepitclean.se finns det en jättebra produkt! :):)

• Joico

Dammsuger. Ev. tryckluft.
    Funderar på att köpa en Cyber Clean, även fast jag är lite skeptisk..

Svar på tråden Hur rengör du ditt tangetbord?