• Beckah82

Min 6-månaders kan gå själv!

Nej... det kunde han inte när han var 6 månader hehe men jag ville öka chansen att du skulle kika in i tråden

Min lille plutt började gå när han var 7,5 månad men däremot hittade jag en annan 6-månaders på nätet som kan gå

HÄR:
    http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=440202&in_page_id=1770

Är Ruben, 6 månader, som kan gå! Både intervju med mamman, bild och länk till en film där man får se honom traska. Har för mig att han typ går bättre än Alvin gör nu och han blir 8 månader idag  *måste titta igen*

Alvins farbror gick när han var 7,5 månad men är född i vecka 31 och var alltså inte ens ett halvår korrigerat när han började gå men förrutom dessa två pojkar har jag aldrig hört talas om någon mer. Har du? (med SÄKRA uppgifter) hört talas om ngn?

Kunde ditt barn?

Jag tycker det är jättefaschinerande! Måste se helt sjukt ut att se IRL...

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-08 14:39

Här är min lille skrutt när han går också:

• Svar på tråden Min 6-månaders kan gå själv!
  • Blossi
    myyyran skrev 2008-03-13 00:10:02 följande:
    tycker också att TS skryter, hela denna tråden skriker om att "kolla länken på min unge när han går"..... om man går in här på forumet under "barns utveckling" och går in i de trådarna som det frågas om när ens barn började gå, stå, sitta, prata, krypa m.m. så ser man dig i varenda sådan tråd och vill skylta med allt. startar till o med trådar själv som denna o några till... visst e det gulligt med barns utveckling men jag tror inte att någon förälder är speciellt intresserade av andra föräldrars barns utveckling. visst är det kul om ens väns barn börjar gå vid 7 månader men speciellt intresserad kan jag inte säga att jag är av vad andras barn kan eller inte kan....när man sedan ser en sådan som TS starta trådar o hoppa in i alla möjliiga trådar bara för att skylta med vad hennes barn kan, det blir bara pinsamt på nåt sätt. visst e det kul för TS och hon ska så klart vara stolt över sitt barn men det blir lite väl överdrivet och skrytigt och folk uppfattar istället det som jobbigt o tröttsamt att se alla dessa 20 trådarna om vad hennes unge kan.
    Håller helt med
    Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
  • Beckah82
    myyyran skrev 2008-03-13 00:10:02 följande:
    tycker också att TS skryter, hela denna tråden skriker om att "kolla länken på min unge när han går"..... om man går in här på forumet under "barns utveckling" och går in i de trådarna som det frågas om när ens barn började gå, stå, sitta, prata, krypa m.m. så ser man dig i varenda sådan tråd och vill skylta med allt. startar till o med trådar själv som denna o några till... visst e det gulligt med barns utveckling men jag tror inte att någon förälder är speciellt intresserade av andra föräldrars barns utveckling. visst är det kul om ens väns barn börjar gå vid 7 månader men speciellt intresserad kan jag inte säga att jag är av vad andras barn kan eller inte kan....när man sedan ser en sådan som TS starta trådar o hoppa in i alla möjliiga trådar bara för att skylta med vad hennes barn kan, det blir bara pinsamt på nåt sätt. visst e det kul för TS och hon ska så klart vara stolt över sitt barn men det blir lite väl överdrivet och skrytigt och folk uppfattar istället det som jobbigt o tröttsamt att se alla dessa 20 trådarna om vad hennes unge kan.
    Tydligen var du jäkligt intresserad iallafall eftersom du studerat alla trådar i utvecklingskategorin

Trist att det sticker i dina ögon att mina barn är som de är och att jag bajsar jantelagen i ögat och skriver upp mina barns framsteg PRECIS lika ogenerat som jag hade gjort om de varit sena.

Skillnaden är att om de hade varit sena hade inte någon citronmaja gått omkring och snokat rätt på varje svar som just jag skrivit för mina inlägg hade inte synts.

Om jag hade svatat i exakt lika många trådar bara det att mina barn varit sena istället så hade INGEN uppmärksammat det coh du hade INTE sett det som skryt.

Märkligt.

Men det är Sverige det...i ett nötskal

Våga knysta om att ditt barn är tidig på något eller ännu värre; BRA på något.... nej du blir halshuggen på stört här i Sverige ska alla vara lika

*spyr på den här tröttsamma inställningen jantesverige har*
  • myyyran

det är ju svårt att undvika alla dina trådar här på fl och en kväll blev jag nyfiken på hur många trådar du kastat dig in i som just handlar om hur tidig ditt barn har varit. du fanns med i så gott som alla nästan inget ont menat, bara komiskt
    JO klart jag hade uppmärksammat om du hade skrivit om ditt barn varit sent om du hade startat lika många trådar om just det o kastat dig in i trådar där det handlade om sena barn. klart jag inte hade sett det som skryt om ditt barn hade varit sen, det skryts inte så mycket om ett barn e sent....
    klart att du får skryta om ditt barn hur mycket du vill o skriva allt han är bra på, jag skrev bara hur jag upplever det o att JAG tycker du skryter o startar trådar ofta för att skylta med vad ditt barn kan. det e klart att du är stolt o det ska du få vara också, det är ju ditt barn!
    du får gärna fortsätta skriva skryttrådar och skylta så mycket du vill, jag bara skrev att jag tyckte du skröt och att det blir lite överdrivet o tröttsamt. men det är ju vad jag tycker. du kan ju faktiskt välja att inte bry dig om det.
    javisst kan jag välja att låta bli att läsa alla dina skryttrådar men det är på nåt vis kul att se hur tjatig du kan vara
    hoppas du inte tar illa upp fröken

Beckah82 skrev 2008-03-13 00:34:16 följande:
    Tydligen var du jäkligt intresserad iallafall eftersom du studerat alla trådar i utvecklingskategorin Trist att det sticker i dina ögon att mina barn är som de är och att jag bajsar jantelagen i ögat och skriver upp mina barns framsteg PRECIS lika ogenerat som jag hade gjort om de varit sena.Skillnaden är att om de hade varit sena hade inte någon citronmaja gått omkring och snokat rätt på varje svar som just jag skrivit för mina inlägg hade inte synts.Om jag hade svatat i exakt lika många trådar bara det att mina barn varit sena istället så hade INGEN uppmärksammat det coh du hade INTE sett det som skryt.Märkligt.Men det är Sverige det...i ett nötskal Våga knysta om att ditt barn är tidig på något eller ännu värre; BRA på något.... nej du blir halshuggen på stört här i Sverige ska alla vara lika *spyr på den här tröttsamma inställningen jantesverige har*
  • Blossi

Får man ljuda i rubriken bara för att få folk att läsa TS, som egentligen handlar om något helt annat för att sen gå tillbaka till rubriken men mer modifierad? Bara en undran.

Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
  • Beckah82
    Blossi skrev 2008-03-13 01:10:23 följande:
    Får man ljuda i rubriken bara för att få folk att läsa TS, som egentligen handlar om något helt annat för att sen gå tillbaka till rubriken men mer modifierad? Bara en undran.

Ngt helt annat?

Rubriken säger att mitt barn på 6 mån kan gå själv

Sanningen var att någon annans barn på 6 mån kan gå själv.

Det kallar inte jag riktigt "något helt annat".

• Bekali

för att svara på ts fråga, min ena son var inte 6 mån men 7 mån när han tog sina första stapplande steg, dock ramla han några dagar senare och blev rädd, sen gick han inte förrän 2 månader senare.... alltså när han var 9 mån.

• Häxan Jia

Min lillebror gick väldigt tidigt, minns inte exakt mär.. Minns bara att vi fick vända spjälsängen upp å ner som en bur, för annars gick han upp på natten och hämtade mat i kylen... När han var 1 år så tröttnade han på sin bur och sparkade sönder spjälorna.. Han fick då en juniorsäng istället.

Så satans lycklig och fortfarande EN STOLT SLYNA!!!!
  • Häxan Jia

Var iaf roligt att se dessa smågrabbar traska omkring

Så satans lycklig och fortfarande EN STOLT SLYNA!!!!
  • Inana83

Förstår inte varför det behöver vara skryt att man är stolt över sitt barns utveckling, är man inte intresserad av att läsa eller veta hur snabbt andra barn utvecklas kan man ju alltid ge fan i att läsa dessa ts isåfall. Råkar man sedan läsa en sådan ts och inser att man fullständigt skiter i hur andras barn utvecklas så behöver man väl ändå inte komma med sin egen uppfattning om hurvida ts skryter om sitt barn eller inte, det är väl bara att gå tillbaka och hitta någon annan ts att läsa, kanske en som man är mer intresserad av att verkligen läsa .
    Känns lite onödigt att sitta och läsa igenom ts bara för att sedan komma med ett inlägg om hur man inte är intresserad, varför slösar ni tid på sådant som inte intresserar er då?

Vad gulligt med en sån liten plutt som traskar omkring. Tycker det är jättegulligt när dom börjar gå

Svar på tråden Min 6-månaders kan gå själv!