Inlägg från: maria1978 |Visa alla inlägg
  • maria1978

Små silla simmar i stim

jag ska göra vofflor nu....med blåbär... höres och störes!!

• maria1978
    Tania skrev 2008-05-06 21:14:46 följande:
    Jag äter focaccia och dricker cola alldeles nyduschad och fräsch. Grinade på jobbet igen.... behövde väl öppna ventilen lite...  Det är fortfarande tungt med mamma och allt. Nu ska hon få sällskap av en tjej på måndagar och fredagar. På tisdagar och torsdagar har hon rehab på sjukhuset och på onsdagar hade jag tänkt ta med henne till badet och simma en halvtimme eller så lång tid hon orkar. Hon har förfallit helt i kroppen.. gått från stl 42 till 36 och inga muskler. Det vill jag ändra på... och vad är bättre än simning?! Mamma vet fortfarande inte när jag är född....
    BRA med Aktivitet för din mamma. Hoppas att hon får någon som hon gillar att vara med. Å någon som kan aktivera henne på rätt sätt... Å som ni gillar!!
    Är det ledsagarservis eller vad är det som kommer??

Simning är toppen
    Kan ni basta och ta hand om er efter Toppen!!
    Å massor med peppning till dig!!
  • maria1978
    Tania skrev 2008-05-06 22:13:45 följande:
    Det är från hemtjänsten
    hemtjänsten varför det när hon är under 65??
  • maria1978

Å vänta...Har en hjärnskada...... vadå vad ska hemtjänsten göra där...
    TELL ME....

• maria1978
    Tania skrev 2008-05-06 22:38:21 följande:
    Det kan vara så att vissa jobbar på Hemtjänsten men det kallas mer för väntjänst.
    Det är ju toppen...

Jag vet att ledsagarservis och kontaktman är oxå super bra.
    Ni kan faktist ansöka om Kontaktperson. Det är mer som en vän.
    Det finns super många kvinnor som jobbar som kontaktperson....Å får arvode. Gör det som en god gärning.
    Kommer dit som en vän och gör saker som vänner gör...SOM Vi gör!! Fixar, stöttar och har kul.

Då kanske hon tom tillslut får med sig sin vän och bada... När du ska jobba sedan!! Är du med....

Om du vill kan jag leta upp lite nr eller om ni ber er mammas handläggare om råd och stöd i detta.
    Dom på Avlösar service är skit bra... Eller hur Thette Therror!!
  • maria1978

Ska bege mig till Vallby för att titta på djuren idag
    Måste ju underhålla mig....Eller
    Måste jag inte det....??

Godmorgon förrästen!!

• maria1978

MIDSOMMAR....shit planerar ni så långt fram. Det är ju bara maj...
    Ja vad gör man då.... dansar runt stången...NEJ har aldrig gjort...
    Nej vi grillar väl någonstans....Eller vi är garanetar hos mamma och pappa. Då mamma fyller den 22 juni så vi brukar slå ihop allt i ett lixom..
    Mer vet jag inte...
    Alltså....bara jag får grillad mat är jag nöjd...

• maria1978

MADDE!!

THETTE!!

ni rockade min värld idag...

• maria1978

Tania: När du är så där ensam i din säng.....kasta iväg ett mess...det är väl alltid någon som kanske gör nått....slipper du ha så trist...Även fast jag älskar att ligga i sängen...

Svar på tråden Små silla simmar i stim