Inlägg från: maria1978 |Visa alla inlägg
  • maria1978

Små silla simmar i stim

Ses i morgon bitti brudar....
    Donna du är väl vaken i vanlig ordning när jag kommer upp

puss puss puss puss
  • maria1978

Godmorogon!!
    Jag vill ha tacos... Donnis kanske vi ska dejta till en träff så vi kan komma och äta

Therra: Jag fryser inte ut...Zeb vet inte vem Max är... Men snart så kanske han vet det!!

Sol: vad får han för medicin mot sin astma då?? För hosta hela tiden ska han ju inte ha stakarn. Tyvärr kan jag inte trolla!!

• maria1978
    mrsbygg skrev 2008-05-19 06:21:50 följande:
    morrn...verkar bli fint väder idag iaf. vadå....va ska ni hitta på idag?
    Vet ärligt inte vad vi ska hitta på... Men det visar väl sig under förmiddagen är tanken iaf!
  • maria1978
    mrsbygg skrev 2008-05-19 07:33:21 följande:
    okej...vor skoj å va me å leka nån dag!nu kom resten av familjen upp, jonas ska till jobbet.och vi andra..vette sjutton ska sortera klart en låda me grejjer till ungarnas rum d är d enda som är planerat...
    Men vi hojtar till när vi bestämt oss... Vet inte vad som händer... Idag vill jag bara föda barn... Men det händer ju inget.
    Vi skall strax äta frukost här... Zeb sover fortfarande!!
  • maria1978
    solstraalen skrev 2008-05-19 07:43:23 följande:
    Maria: Han får pulmicort 200mikrogram per puff, den får han 2 puffar på morgonen å sen 2 på kvällen.Sen får han upp till 8puffar med airomiren varje dag.Alltså han hostar inte HELA tiden, men varje natt å till å från under dagen.
    Shit va jobbigt att det inte hjälper...Ni har inte bett om att få en "harryboy" hem. Som jag kallar den. Men den heter nog inte så igentligen....ett smeknamn från jobbet...
    Men som man kan inhalera hemma med. Skulle ju hjälpa honom en del. Men det är något du får tjata fett mkt om att få. Men det gäller att vara en riktig bitch som mamma.
    Det hade jag till zeb när han var så där liten. Upp till 4 år tror jag använde den innan vi hittade rätt dos för honom per dag och så. 
  • maria1978

Det är alltså en sådan maskin dem har på C-lass. Antar att ni får åka upp med honom och inhalera då och då.
    För att slippa väcka och överdosera med airomil/bricanyl/ventolin.
    Så går den via ens väggutag.
    Å man får dosseter att hälla i. Så kan man inhalera nattetid via en slang eller mask.
    Den funkade fin fint på Zebstian.
    Om du spanar i någon av astma trådarna här på fl. Hittar du säkert det rätta namnet så ni kan fråga eran barnläkare om en sådan eller iaf ta upp det på tal.
    Det bror mkt på hur mkt man får besöka BAM under året oxå. Inget man bara får...tyvärr

• maria1978
    mrsbygg skrev 2008-05-19 07:46:41 följande:
    haha men hörru..förstår att du vill föda barn!!jag med men jag har endå 7 veckor kvar...suck, saga är dunder snorig. typisk, precis när vi andra börjar bli friska...
    Stakars Saga... är det inte bara morgon snorigt då.... kan ju hoppas iaf...

Nu ska vi äta frukost!!
  • maria1978
    solstraalen skrev 2008-05-19 08:08:50 följande:
    Maria: Ah ok. Ja vi har inte vart uppe så många ggr. Men de ggr vi gjort de så har hostan gett med sig mycket fortare än då vi kör på med pulmicorten å de hemma bara.Såfort vi blir slappamed medicinerna så börjar han hosta hela nätterna..
    Grejen är att när man har astma kids så får man inte bli slapp med den förbyggande medicinen för det är den som gör att luftrören är på topp.

Vi ger Alexander pulmicort 1 dos varje morgon och kväll nu och när han är sjuk ger vi honom 2 doser ggr 3 per dag.

Det här med att hitta rätt dos per dag tycker jag är rätt svårt. Men har man en bra astmaläkare så brukar dem hjälpa en jäkligt bra.

NEJ FRUKOST VAR DET:.....å så lär jag väcka Zebastian!!
  • maria1978
    Vos skrev 2008-05-19 07:41:58 följande:
    Godmorgon solen skiner ju idag, då blir Jane gladJag kan rimma tjejer, såg ni detIdag är jag (än så länge) på bra humör.Min träning har redan gett lite resultat.Magen blir inte så uppblåst på kvällarna längre.Jag kanske rent av har börjat få magmuskler DET hade vart nåt Kramis bruders.Love u all
    Nu såg jag dig...förlåt!!
    Va duktig du är...önskar jag får din energi när jag FÖTT ut den här jäkla ungen som envisas med att inte följa det rätta datumet
  • maria1978
    solstraalen skrev 2008-05-19 08:16:32 följande:
    Ska ringa vår läkare då. Se om jag får tag i honom.Hur fort bör hostan ge med sig då man ger maxdosen av medicinen?Nu har vi gett 2 puffar morgon å kväll i flera dagar + airomiren, men den ger endå inte medsig.
    Jag hade ringt till läkaren och haft en diskution med henne/honom. För man skall inte behöva ta airomiren  full dos varje dag. För det skall bara vara i NÖDFALL alltså vid enstaka astma anfall. 
    Men inhalerar han i Nibunetten eller inte?
Svar på tråden Små silla simmar i stim