Sprickor i underlivet
Jag hade så när jag fick mitt första skov av herpes, inga blåsor utan mer som självsprickor. Är du inte säker på att det är svamp ska du inte behandla mot det.
Kontakta bm först!!
Jag hade så när jag fick mitt första skov av herpes, inga blåsor utan mer som självsprickor. Är du inte säker på att det är svamp ska du inte behandla mot det.
Kontakta bm först!!
Ammar du? Jag fick sprickor när jag ammade, berodde på att östrogen nivån var så låg och därför påverkades slemhinnorna. Fick vagitorer med östrogen utskrivna av bm och det blev iaf bättre. Det gick helt över efter att jag slutat amma och då kroppen blivit mer i balans hormonellt.
Föresten glömde säga (anonym från inlägget ovan) att jag trodde det var svamp från början då det var sådan klåda. provade då med salva mot svamp men det förvärrade det hela då slemhinnorna blev ännu skörare (blir som konstig hud när man använder svampsalva). Ring till bm på en gång istället så du slipper gå och ha jobbigt. Lycka till!
jag har samma besvär. tycker du ska gå till en gynekolog. själv har jag ett par savlor som behandlar bra.