• Zsarah

Så fin,började gråta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 14:15
    Någon tyckte att jag skulle varna att det finns känsliga bilder i filmen.

• Svar på tråden Så fin,började gråta.
  • Kaffekopp
    Hallonröd skrev 2008-04-04 21:13:09 följande:
    Ja men det är nästan likadant iallafall och ett jäkla bra jobb gör ni... 
    Tack söt!
    Vi försöker så gott vi kan i alla fall :) Men jag måste säga att det skär i hjärtat ibland, det går ju inte att inte känna med alla chockade föräldrar och försöka hålla det på "jobbnivå", man måste nog vara en empatisk och omtänksam människa för att jobba med de små godingarna :)
  • Bodil82

Fick min lille son v31+2 och vägde 1020g dessvärre avled han 7 veckor senare....
    Så denna tråd fick mina ögon att tåras och minnen att komma tillbaka!
    Kramiz

• Simbaa

Tårarna rinner nerför kinderna
    Vi hade sån otrolig tur att slippa allt det där
    Våra töser kom i v 35 och behövde bara sond och värmesäng

Kaffekopp: Ni gör ett underbart jobb ni på neo avdelningarna

• Tetran

Tittade också på filmen - jättefin. Lite ot kanske, men vad heter låten de spelar till?

• Kaffekopp
    Bodil82 skrev 2008-04-04 21:29:35 följande:
    Fick min lille son v31+2 och vägde 1020g dessvärre avled han 7 veckor senare....Så denna tråd fick mina ögon att tåras och minnen att komma tillbaka!Kramiz
    Åh jag beklagar!! ='( *Kram*
  • Perry the Platypus

Blir aningen rörd av filmen. Vi fick själva en son i v 33+3 som har klarat sig fantastiskt bra ända från start.

Bröst och hjärna i en enda röra.
  • Angel73

började visst böla med vad fin

• frikadellen78

Jga tittade på filmen och är glad att min lilla tjej valde att stanna kvar till v 42+6 istället för att titta ut för tidigt. Visserligen var det långa veckor, men det var det nog värt. Stor eloge till er som grejar en situation som denna!

• Kaffekopp
    Tetran skrev 2008-04-04 21:37:57 följande:
    Tittade också på filmen - jättefin. Lite ot kanske, men vad heter låten de spelar till?
    Whitney Houston och Mariah Carey - There will be miracles (som gjordes till en tecknad film... Prinsen av Egypten)
  • Simbaa

Tetran: Jag tror den heter When you belive från filmen Prinsen av egypten

• Kaffekopp
    Kaffekopp skrev 2008-04-04 21:47:11 följande:
    Whitney Houston och Mariah Carey - There will be miracles (som gjordes till en tecknad film... Prinsen av Egypten)
    There CAN be miracles menar jag!! :)
  • Kaffekopp
    Simbaa skrev 2008-04-04 21:48:11 följande:
    Tetran: Jag tror den heter When you belive från filmen Prinsen av egypten
    Hahaha... jag har visst hjärnsläpp nu. Men artisterna var ju rätt i alla fall ;) Men du har nog rätt i vad låten heter ;)
  • Victors Mamma Tess

Det är väl When you believe med Mariah Carey o Whitney Houston??

Tetran skrev 2008-04-04 21:37:57 följande:
    Hejar fortfarande på Carola..
  • Hallonröd
    Kaffekopp skrev 2008-04-04 21:16:32 följande:
    Tack söt!Vi försöker så gott vi kan i alla fall :) Men jag måste säga att det skär i hjärtat ibland, det går ju inte att inte känna med alla chockade föräldrar och försöka hålla det på "jobbnivå", man måste nog vara en empatisk och omtänksam människa för att jobba med de små godingarna :)
    Ja det förstår jag. Min minste hamnade på neonatalen i några dygn,  inte för att han var för tidigt född utan för att det blev en väldig tuff förlossning som slutade med sugklocka och att ut kom en bebis som inte andades. De fick igång andningen så smånigom men det blev kuvös det första dygnet och sondmatning i flera dygn. Så jag vet hur gulliga och duktiga ni är där...även om du nu inte jobbar där jag bor...men du förstår hur jag
    menar
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Simbaa

Kaffekopp: Jag är inte 100Skrattande men artisterna stämmer. Den är underbar

• Hallonröd
    Bodil82 skrev 2008-04-04 21:29:35 följande:
    Fick min lille son v31+2 och vägde 1020g dessvärre avled han 7 veckor senare....Så denna tråd fick mina ögon att tåras och minnen att komma tillbaka!Kramiz
    Men då... Vad ledsamt....*kramar*
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • längtan73

Tårarna började rulla ned för kinden...kom ihåg själv hur det ar när våran dotter föddes hon kom ivecka 29+4. Vägde 1395 och var 39 cm lång. Hon är i dag snart 9 månader den 13 april. Hon hade cpap i 5 dagar och därefter sond, låg i kuvös i 6 dagar sedan på värmesäng. Hon vägde för 2 veckor sedan 6550g och var 64 lång. Allt har gått så bra-rikitgt skönt!
    Vi var kvar på sjukhuset i 43 dagar och blev sedan utskriven. Går inte att förklara den känslan när vi äntligen fick komma hem!

• sofie och laura

mm tänker tillbaka önskar att jag kunde ta tillbaka tiden att han skulle vara kvar i magen men jag mådde så dåligt under min graviditet, så psyket tog över graviditeten o jag orkade inte vara gravid mer så det vart akutsnitt

men nu mår vi bra lite förkylda bara

Svar på tråden Så fin,började gråta.