• Zsarah

Så fin,började gråta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 14:15
    Någon tyckte att jag skulle varna att det finns känsliga bilder i filmen.

• Svar på tråden Så fin,började gråta.
  • Lyckligaste Mostern

Herregud tårarna bara kommer.
    Fick inget prematurbarn men en tillväxthämmad i vecka 37+3 på 2200.

Vilka små kämpar det finns överallt!

Oliver - Coracão da Mãe
  • cloudberry79

Jag grät så tårarna sprutade. Så mycket smärta sitter ännu kvar i själen efter den långa tiden på NEO...

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Babe

Tårarna rinner av alla känslor som väller fram... både tårar och leenden.
    Dottern föddes i v33 och hon är min himlaskatt på jorden!
    Love for all those Champions!!

• Kaffekopp

Det är en härlig känsla varje gång man står där på operation eller förlossningen och tar emot småttingarna när de kommer (och även de stora barnen förstås), även om jag själv inte har fött barn än så kan jag inte längre hålla någon koll på hur många förlossningar och kejsarsnitt jag varit med vid. Och det bästa av allt - att se de barn som mår bra och klarar sig fint och alla underbara föräldrar med stora leenden och glädjetårar - eller i de fall som det inte går lika bra - kärleken i deras ögon.

• Hallonröd
    Kaffekopp skrev 2008-04-04 20:13:25 följande:
    Det är en härlig känsla varje gång man står där på operation eller förlossningen och tar emot småttingarna när de kommer (och även de stora barnen förstås), även om jag själv inte har fött barn än så kan jag inte längre hålla någon koll på hur många förlossningar och kejsarsnitt jag varit med vid. Och det bästa av allt - att se de barn som mår bra och klarar sig fint och alla underbara föräldrar med stora leenden och glädjetårar - eller i de fall som det inte går lika bra - kärleken i deras ögon.
    Tänkte på det när jag jag såg barnmorskorna på svt i veckan och grinade så tårarna sprutade att jag skulle aldrig kunna jobba som barnsmorska...skulle grina "ihjäl mig" varje gång ett barn kom till världen.
    För du jobbar som barnmorska antar jag...Flört
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • qlurig

Gråter här oxå... mina små kom 31+0 och hade en kämpig start.
    Men i veckan fyllde de ett halvår och tacksammheten är STOR

Mamma till prinsen Oliver och prinsessan Nova 07-10-01
  • Kaffekopp
    Hallonröd skrev 2008-04-04 20:25:14 följande:
    Tänkte på det när jag jag såg barnmorskorna på svt i veckan och grinade så tårarna sprutade att jag skulle aldrig kunna jobba som barnsmorska...skulle grina "ihjäl mig" varje gång ett barn kom till världen. För du jobbar som barnmorska antar jag...
    Inte barnmorska, utan Neonatal-sköterska :) Men nästan ;) Jag tar emot prematura barn och sjuka nyfödda som kikar ut, de friska barnen tar barnmorskorna hand om :)
  • Hallonröd
    Kaffekopp skrev 2008-04-04 21:10:03 följande:
    Inte barnmorska, utan Neonatal-sköterska :) Men nästan ;) Jag tar emot prematura barn och sjuka nyfödda som kikar ut, de friska barnen tar barnmorskorna hand om :)
    Ja men det är nästan likadant iallafall och ett jäkla bra jobb gör ni...Glad 
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
Svar på tråden Så fin,började gråta.