• Sniglar och Krut

Vad betyder "mysa"?

Har på FL lärt mig att det finns vuxna människor som kallar sex för "mysa".

HAHA!
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder "mysa"?
  • isisisis

Man kan mysa framför tv soffan en fredag med familjen också och titta på melodifestivalen tex....

• Hemliga 72an

Jag tog annat. Det är när man sitter med tex barnen och gosar med dom. Inte fan ha SEX! (ursäkta svordomen)

• principisessan

mysa, ja när man gör nåt avkopplande, dock inte sex.. eller?
    alltså bara glo på tv eller ligga sked eller ja, vad som helst.. myskväll innebär iallafall inte hemma hos oss att vi har vårt veckovisa knull

Däremot brukar ambon skämtsamyt fråga om jag vill grovgosa.. och det betyder knulla

• principisessan

sambon skämtsamt skulle det va

• Polgara

Annat: Använder inte ordet så ofta men när jag/vi gör det är det i samband med att vi har tex fredagsmys men godis/chips osv och glor på en barnfilm hela familjen.

Mys har inget alls med sex att göra! Tramsigt..

Varför är viss vuxna så larviga av sig fan säg knulla om ni nu menar att ni tex ska försöka skaffa barn eller bara är kåta ok!

är ni pryda så säg samlag. *suck*

• MrsMurphy

För mig kan ordet mysa innebära det mesta. Allt från att porra med sambon till att gosa med bebben. Så varierar vilt beroende på sammanhanget.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Hemliga 72an
    MrsMurphy skrev 2008-03-07 08:26:40 följande:
    För mig kan ordet mysa innebära det mesta. Allt från att porra med sambon till att gosa med bebben. Så varierar vilt beroende på sammanhanget.
    Hur kan man kalla det man gör med mannen som samma sak som man gör med barnen? Låter inte fint faktiskt. Ursäkta och hoppas du inte tar illa upp men.....
  • MrsMurphy
    Linda med 5 skrev 2008-03-07 08:28:21 följande:
    Hur kan man kalla det man gör med mannen som samma sak som man gör med barnen? Låter inte fint faktiskt. Ursäkta och hoppas du inte tar illa upp men.....
    Helt ok faktiskt! Du får reagera som du vill!  Iom att jag inte kopplar ihop ordet på det viset att allt blir perverst så är det ingen fara för min egen del att använda samma ord i flera sammanhang. Att mysa med karln leder ju ofta till att "knulla" men det är inget ord jag är så förtjust i. Det handlar inte om prydhet från min sida men jag tycker inte det finns nån anledning att "mysa" ska bli ett fult ord bara för att det kan inkludera sex. Det är ju ett mysigt tillfälle...
    Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Vad betyder "mysa"?