Vad betyder "mysa"?
HAHA!
Sitta framför tv´n , kanske äta nått gott & ha lite ljus på typ.
Inget sexrelaterat för mej med andra ord
Om man ser till synonymordboken så står det
Mysa: småle, smila, stråla, le belåtet.
Det är vad jag brukar göra både när jag gosar med bebis och porrat med sambon... ![]()
För mig innebär mysa att typ sitta framför tvn och äta nåt gott. eller nåt sånt
.
Men sen jag började läsa här på fl så har jag förstått att många "myser" när de knullar
Ja jisses alltså....gissar att dessa personer som använder det ordet om sexsituationer är väldigt hämmade och pryda i sängen...där händer det nog inte mkt annat än standardgrejer inte
mysa gör man gärna med sina barn också.
mysa gör man på resturanger.
mysa kan man göra på stranden med (utan att få arga blickar mot sig av småbarnsföräldrar etc)
Mysa= sitta i soffan (med eller utan kläder), kolla på en bra film, kanske äta nåt gott (godis, chips etc) o kramas, ligga jämte varandra
Kalla saker o ting för dess rätta namn...
Slå upp ordet mysa i lexikon.... hahaha
Inte betyder det ha sex i alla fall. Mysa gör man i till exempel följande situation: framför tv:n (gärna halvliggandes i soffan, nära sin partner eller sina barn) med lite snacks en fredagskväll.
Myser= ha det mysigt (vardagligt)
Myser=småle (belåtet)
lexin.nada.kth.se/sve-sve.html
mysa för mig är - på med mjukisbyxorna, koka te, krypa upp i soffan med sambo i mjukisbyxor och glo på tv. ungefär. eller ligga i sången och bara kramas.
För mig är det att gosas med dottern eller sambon.
Sex är sex och inget annat! Nog för att jag kan en massa andra ord för det men där ingår inte ordet MYSA. Möjligtvis att man gör det efteråt!
Jag fattar inte varför i helvete man försöker maskera ordet "sex" med något som "mysa". Så förbannat larvigt och krystat. Det blir ju löjligt.
Inte knulla iaf 
För mej är mysa att sitta i soffan med hela familjen och titta på en bra film eller ligga i sängen och titta på tv när man har sovmorgon - med eller utan sällskap. Typ
Absolut inte det första alternativet!
I så fall är jag VÄLDIGT äcklig med min vovve just nu, bluäää!
mysa betyder olika beroende på med vem man gör det.....
för mig är mysa nåt man gör med kläderna på. inget sex. behöver inte vara hångel heller.