Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië
    vickis75 skrev 2008-03-07 23:44:33 följande:
    Ska bli spännande att se om nån mer än du och jag hittar hit.
    Jag har lagt länken i någras gästböcker nu. Men jag hinner ju inte med alla.
    We need equality, kinda now. (Joss Whedon)
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-03-08 10:21:23 följande:
    Jag läste lite om Legacy-utmaningen... Är det någon spec anledning till att man ska sätta en sim på den dyraste tomten?
    Nja, det är nog bara för att det skall bli samma förutsättningar för alla, och för att man inte skall ha så mycket pengar kvar att köpa grejer för.
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-03-08 18:26:28 följande:
    Aha okej, hehe... Men är det inte drygt efter ett tag att inte få fuska sen att man måste
    köra med tio generationer... tar ju år och dar... haha.
    Man kan ju prova att köra en "minilegacy" på fem generationer om man vill prova men inte riktigt orkar med hela tio stycken. Då är det ju bara att fortsätta om man fortfarande tycker att det är roligt när man nått fem.
  • Lady Namárië
    EveLiten86 skrev 2008-03-15 09:28:22 följande:
    GAAAHHHH! Jag blir så arg! Jag har ägnat hur många simstimmar som helst med att försöka hitta Mr Big utan resultat... Jag hittar Mrs Diva och båda vampyrerna (som jag annars aldrig hittar) men Mr Big är omöjlig! Var brukar ni hitta honom? Jag har alltid hittat honom på Londoste innan, men inte nu Vill ha in honom i min legacyfamilj
    Jag hade exakt samma problem när jag spelade Legacy sist! Kolla här:

http://www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700p471270.html
  • Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2008-04-13 19:50:44 följande:
    Min sims blogg är uppdaterad för er som vill läsa pinkrose55.livejournal.com/9911.html
    Kul läsning! Dina simmar är alltid så fantastiskt snygga. Och de har likadana tapeter som vi har här hemma!

Jag håller på att avla fram en hel stam simmar med alvöron (ättlingar till mormorn o familjen Tricou). De blir inte så tokiga

Tricou-ättlingar med alvöron 1

Tricou-ättlingar med alvöron 2
    You can't take the moral high ground when you are standing in the mud. - Admiral Adama
  • Lady Namárië

"mormorn I familjen Tricou" skall det vara, förstås. Jennicor, heter hon.

You can't take the moral high ground when you are standing in the mud. - Admiral Adama
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-04-13 21:09:50 följande:
    Har du laddat hem frisyrerna och kläderna eller? Barnets frisyr på bild 2 var väldigt fin.
    Japp, jag tröttnade lite på det gamla vanliga. Jag tror att det kom från någon av de här siterna:

http://www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/mhair01.htm

http://www.rosesims.org/hair/rosehair_1.htm
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-04-14 08:55:28 följande:
    Okej, jag ska kolla in dem... Jag har laddat hem grejjer nån gång för flera år sen, men det blev bara strul. Så sen dess har jag inte vågat ta hem nåt...
    Jag har inte haft några problem med de här frisyrerna. Ett bra tips är att lägga allt du laddar hem i en ny undermapp varje gång. Då kan du enkelt lyfta bort den mappen om det skulle visa sig att det du just laddat hem strular, och slipper sitta och leta igenom alla downloads.
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-04-15 12:14:32 följande:
    Okej, det låter smart... Har du några bra gratissidor att rekomendera med frisyrer, kläder, prylar som inte är krångliga att ladda ifrån?
    De två jag skrev ovanför är mina favoriter just nu.
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 13:57:52 följande:
    Jag skulle precis kolla upp länkarna du skickade... den med "rosesims" fanns inte. Iaf hittade mitt nät inte sidan... Den andra fick jag fram, så jag ska kika om jag hittar nåt kul att ladda ner... Du har inte haft något strul i spelet med nerladdade saker från www.xmsims.com ?? Så jag inte laddar hem saker och så kraschar spelet eller så!
    Hm, konstigt att det inte funkar. Testa här: http://www.rosesims2.net/

Jag har inte haft problem med xsims, men som jag skrev tidigare är det bra att lägga nya downloads i en egen undermapp, så att man lätt hittar dem och kan radera om det blir problem.
    Jag är gonna kick din åsna
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 15:17:24 följande:
    Jag läste infon i trådstarten... fattade inte riktigt vart download-mappen ska vara... För det stod typ lika nästan... Vet du hur det är, vart mappen ska?
    Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 15:23:50 följande:
    Då är jag i rätt... Haha. Sen måste jag unzippa alla va? Tar väl sin tid, hehe.Gör det något att jag har kläder, smink, möbler och frisyrer i samma mapp, eller måste jag dela upp varje kategori?
    Markera alla, högerklicka och välj "extract here", så går det fort.

Det gör intenting att de ligger huller om buller. Det är mest för egen skull (när man vill hitta något som krånglar och så) som ddet är bra att ha undermappar sedan.
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 15:44:40 följande:
    Det funkar inte att välja "extrahera" när man markerar alla downloads...
    ojdå, då har vi kanske inte samma program.
Svar på tråden Sims2 nr 12