Inlägg från: Sexymala |Visa alla inlägg
  • Sexymala

Sims2 nr 12

Tjo, TACK Lady Namárië för inlägget! Kanon, annars hade jag nog inte hittat hit, eller hade nog inte ens tänkt på att leta!!

• Sexymala

Nej, man skall inte behöva avinstallera äldre expanssioner för att installera nyare. Jag installerade Pets efter året runt och det funkade bra! Fick dock avinstallera det igen, men det hade andra orsaker. Så det skall inte behöves, avd jag vet iaf

• Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-10 11:50:57 följande:

Ja, nån vajsing är det ju... Mitt spel stängde av sig idag igen och datorn startade om. Det händer när jag spelat en stund... Blir galen.  Flyttade just lite saker från C till en annan disk, och ska rensa i mottagna filer. Vet inte vad jag kan göra annars, kan ju inte datorer på det sättet!
    min gjorde så när jag hade glömt stänga av boolprop testingchetsenabled fusket. fattade inte att det var därför o avinstallerade allt!!
    så, prova att avinstallera kanske... provat utan downloads? alltså plockat ur den mappen...
  • Sexymala

Jag har inte det fusket nu, men har haft det och hade inga problem när det var installerat tyvärr.

Har du provat att avinstallera alla spel och installera om från början? Nu minns jag inte om du sagt det tidigare, men har du tillräckligt med utrymme på hårddiskarna (vet inte om det kan ställa till problem, men man vet aldrig)

• Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-12 13:51:36 följande:

Jo, utrymme har jag... rensade även C-disken igår, för sambon sa att det kan vara det som strular, att windows inte har tillräckligt med utrymme typ.Nej, avinstallerat allt har jag inte... Vill helst inte göra det, då alla familjer försvinner och jag måste börja från början med allt!
    du kan backuppa.
    Kopiera Neighbour mappen, saved sims och någon mer...
    Kolla in på there.se/forum där har de mer koll..

Sedan när spelen är installerade igen är det bara att ersätta mapparna med de gamla!
    MEN ibland kan man faktiskt, tyvärr, behöva starta om på helt ny kula. Det kan vara något som spökar i de sparade filerna i familjera. Detta är dock inget jag vet utan Tror.
    Jag har gjort det flera ggr och då har allt fungerat perfekt när jag börjar på nytt.. Tyvärr kan det behövas ibland, tråkigt, men kanske nödvändigt?!
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:00:15 följande:

Jag får be sambon om hjälp när han kommer hem... Har installerat om Sims jag vet inte hur många ggr genom åren...
    Tråkigt! Hur många hårddiskar har ni? Man kan tyvärr behöva ganska mycket utrymme för att ha sims..
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:00:15 följande:

Jag får be sambon om hjälp när han kommer hem... Har installerat om Sims jag vet inte hur många ggr genom åren...
    Tråkigt! Hur många hårddiskar har ni? Man kan tyvärr behöva ganska mycket utrymme för att ha sims..
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-05-28 18:58:20 följande:

Winzip har jag alltid haft på alla datorer... Och jag valde inte nåt, bara laddade hem grejjerna...Men det måste vara nåt fel för de flesta av frisyrerna och kläderna visas inte i spelet. Utan det är samma frisyr kanske 50 ggr...  Jag som suttit en bra stund och unzippat allt...
    Men kan det inte vara så att du glömt att ladda ned en mesh? En "form" liksom?!
  • Sexymala

Om du laddat med från rosesims (den sidan med MASSA olika hår) finns det alltid en fil (till varje hår) som heter Mesh_(någon siffra) Hinner inte hjälpa dig nu, men den skall man alltid ha! Annars har inte håret någon form att "följa" och samma hår upprepas då flera ggr! Jag har så på vissa kläder vet jag, just för att jag missat meshen!

• Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-05-29 17:06:31 följande:

Men jag kommer ju inte ihåg allt jag tog hem, så jag kan ju inte hämta alla mesher!
    men du måste ha dem för att få dem att funka! Du får väl radera allt och börja om från början...

Jag gör helt enkelt så att jag laddar ned meshen först!

Jag är inte helt säker, men tror inte det är den sidan jag laddar mest från. Jag skall kolla, återkommer
  • Sexymala

Letar upp sidan jag tänker på. Återkommer med adress. Det var inte rosesims jag tänkte på.
    Jag VET inte varför dina hår inte syns, men en sak KAN vara meshen. Samma med kläder ibland. Är det extrema kläder eller hår, måste de ha en "form" alltså en mesh. Den formen måste man ladda ned och ha installerat, annars syns inte håret...

• Sexymala

www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/hair01.htm
    Här är den, min favvo sida!

Det finns massa hår, kolla bara sidnummren uppe i högra hörnet. Bilden på håret är ofta en Mesh. Klicka på ordet Mesh så får du ned den. Sedan väljer du vilka fäger du vill ha på firsyren precis ovan. Där finns massa olika färger i olika nyanser
    Lycka till!

• Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-05-30 10:34:57 följande:

Det var den sidan jag hämtade hem allt från, skrev fel tidigare när jag skrev rosesims-sidan!Min kille sa nyss, när jag förklarade att jag inte fick rätt grejjer när jag laddade ner och han sa att jag har winrar på datorn... Inte så lätt att veta för mig. Jag har bara lärt mig winzip!!
    jaha okej, men de har väl samma funktion?! Att du ser samma frisyr x antal ggr kan väl inte ha med det att göra, eller?

Jaja, hoppas det löser sig iaf. Om du vill ha mer hjälp av "proffs" skulle jag rekomendera dig att bli medlem på there.se/forum
    Där håller simpinglorna till och det är allt från nybörjarnivå på allt till den mest avancerade!! Ta en titt, om du inte redan gjort det! De karnske kan hjälpa dig mer annars...
Svar på tråden Sims2 nr 12