Sims2 nr 12
Tack Vickis för ny tråd och tack Lady för länken!
Tack Vickis för ny tråd och tack Lady för länken!
Ja. Det är jag.
Jag har just bytt dator så nu ska jag inte ha problem längre. På min gamla hade jag bara 500mb ram och det räckte för att spela om jag inte hade mer än två expansioner samtidigt. Riktiga problem med spelet hade jag dock innan jag skaffade nytt grafikkort. Då ville det hacka hela tiden. Ett bra grafikkort är det viktigaste. Sedan bör man ha 2.5GHz processor och 1GB ram. Sen så får man inte ha alltför full hårddisk heller men det brukar inte vara största begränsningen.
Här står lite mer om vad man behöver i datakapacitet: www.sims2wiki.info/wiki.php
Det är dock minimikraven. Ska spelet funka bra behövs lite mer.
Ida-Lii:
Här finns en hel del snygga simmar: dlmulsowssim-antics.com/
Insimenatorn finns på www.insimenator.net Den är tyvärr inte uppdaterad för fritid än. Den version som finns ute nu kan ställa till med problem om du har fritid men annars ska det inte
vara några problem. Det finns tre varianter obj, dest och sim. De är i princip likvärdiga. Vill man vara på säkra sidan kan man ta obj-versionen eftersom den ger minsta ingreppen i spelet och därför är stabilast men jag kör sim-versionen eftersom jag tycker den är mest användarvänlig.
Angående spelet som kraschar när simmen ska föda - det kan vara två saker, antingen downloads (om du har fritid är det antagligen insim) - testa att lyfta ut downladsmappen och se om problemet är borta. Är det det så får du börja testa vilken fil det kan vara. Andra alternativet är att det är simmen som fått en bugg. Deleata simmen, spara och gå ut i kvartersläge. När du öppnar tomten igen står simmen vid tomtgränsen och förhoppningsvis ska buggen ha rättat till sig. Det är dock ca 50% risk att simmen inte längre är gravid då.
Pantalaimon: Har du downloads? Det kan vara någon av dem som inte funkar ihop med arbetsliv. Testa och lyft ut downloadsmappen och se om problemet försvinner.
Twisted Angel: Stackare! Jag har också spelat på för dålig dator och det är såå störande när spelet bara kraschar!
Konstigt: 1gb ram borde vara tillräckligt för att inte spelet ska krascha om du inte har vista. Jag har ju tills nu spelat på en dator med bara 512 mb ram. Fast det beror ju förståss på hurdan datorn är i övrigt också och om den jobbar med en massa annat samtidigt. För mig går tex spelet smidigare om jag inaktiverar virusprogrammet.
Pantalaimon skrev 2008-03-25 19:09:54 följande:
Insimenator.net har jag för mig att fu måste vara medlem på. Simantics tror jag du kan ladda från ändå men jag är osäker. Jag är medlem på båda och det är gratis medlemsskap.
Hus packar du genom att klicka på huset i kvartersäge och i stället för att klicka på pilen för att öppna huset så klickar du på stjärnan där det står "packa tomt" och väljer sedan "packa till fil". Sedan ligger husen i den folder som heter "packaged lots"
Vilket oflyt med skivan! EA ersätter trasiga skivor mot en avgift på 100 kr. Jag har i och för sig hört att de inte är så snabba men det kan ju ändå vara värt att kontakta dem. www.thesims.se/pages.view_page.asp
Ida Lii skrev 2008-03-27 15:56:06 följande:
Ingen aning. Jag har inte testat makeoversalong. Men det kanske är så att man måste ge gratis makeover i början tills man blivit duktigare på det och tills man hunnit bygga upp en kundkrets.